Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

filemaker crm + regnskab

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal til og lave et system med filemaker på en server, man skal kunne koble på fra nettet og lave nogle ting i et crm.

Hvad så når der kan være flere bruger af gangen skal det så være en flere bruger regnskabsprogramet, der skal kunne skrives faktura fra crm og trækkes oplysninger

MvH

Provins

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Provins

Jeg læser dit sprøgsmål sådan, at du selv udvikler et crm-system i FileMaker men har et separat regnskabsprogram, som kører dine finansposteringer, og at du vil fakturere fra FileMaker og blot overføre data til regnskabssystemet.

Svaret er: Det kommer dels an på, hvad der står i licensbetingelser til dit regnskabsprogram, dels på, hvordan dit system arbejder sammen med regnskabsprogrammet og endelig på om regnskabsprogrammet tillader, at man er logget ind med samme brugernavn fra flere forskellige maskiner på én gang.

Som udgangspunkt kan du sagtens have flere (FileMaker-)klienter i dit crm-system, der på skift lægger data ind i regnskabssystemet og trækker data derfra uden at være logget ind længere tid end det tager at hente eller sende data. Og så kan du (teknisk) klare dig med én regnskabssystembruger. Hvis licensbetingelserne tillader dette. Hvis du kan være logget ind flere gange på én gang med samme bruger, skal du ikke en gang til at håndtere den situation, at én bruger skal vente på at en anden gør sig færdig.

For et bedre svar er du nødt til at være lidt mere konkret i forhold til regnskabsprogram og opsætning i øvrigt.

Mvh.

André Just Vedgren
ZorDesign ApS 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

hej

ja dert er rigtigt jeg leder efter et regnskab , gerne et der kan køre på mac server, da det er langt billigere.

Cmr systemet skal være opbygget så man fortager fakturering keditorbilag lønbilag i crm delen, filemaker skal trække oplysninger fra erp så det stort set aldrig skal åbnes . samme bruger skal ikke være koblet på mere en med en maskine af gangen. jeg overvejer at det skal køre som ren hvad kalder man det, som net baseret så det kan foregå via en browser

Fra Hillerød
Tilmeldt 17. Sep 07
Indlæg ialt: 134
Fra  DANOSOFT aps Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Provins.

Saldi kan køre på en MAC server med Apache, PHP & PostGreSQL eller MySQL.

Filemaker og CRM systemet kan så arbejde direkte i databasen, gennem SOAP eller du kan selv skrive et interface.

Det er dog noget af en mundfuld du er ved at give dig i kast med, men det er helt klart muligt.

Kontakt mig gerne for yderligere information. - Tlf. 4690 2208

SALDI Regnskab for iværksættere

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du allerede nu ved, at systemet kun skal køre netbaseret, er jeg ikke sikker på, at FileMaker er det rette værktøj (og det siger jeg, selv om jeg lever af FileMaker-udvikling og -træning). FileMaker har sine styrker på normal pc/Mac-klient og iPad/iPhone samt evt. et "ben" ud til nettet med en del af funktionaliteten. Men skal du alligevel ud og kode til nettet som eneste grænseflade, så er du nok bedre tjent med andre værktøjer. Med mindre du er den vildeste FileMaker-og-PHP-haj.

Et godt webbaseret økonomisystem kunne også være en mulighed, og her kan jeg anbefale e-conomic. Så har du det hele i skyen: Dit eget system baseret på web og økonomisystemet baseret på web. Og e-conomic har også en både SOAP- og .NET-grænseflade til integration med dit crm-system. 

Det er ikke nogen lille opgave, du har sat dig for at løse, men den er helt sikkert lærerig!

- André

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

André Just Vedgren:

Hvis du allerede nu ved, at systemet kun skal køre netbaseret, er jeg ikke sikker på, at FileMaker er det rette værktøj (og det siger jeg, selv om jeg lever af FileMaker-udvikling og -træning). FileMaker har sine styrker på normal pc/Mac-klient og iPad/iPhone samt evt. et "ben" ud til nettet med en del af funktionaliteten. Men skal du alligevel ud og kode til nettet som eneste grænseflade, så er du nok bedre tjent med andre værktøjer. Med mindre du er den vildeste FileMaker-og-PHP-haj.

Et godt webbaseret økonomisystem kunne også være en mulighed, og her kan jeg anbefale e-conomic. Så har du det hele i skyen: Dit eget system baseret på web og økonomisystemet baseret på web. Og e-conomic har også en både SOAP- og .NET-grænseflade til integration med dit crm-system. 

Det er ikke nogen lille opgave, du har sat dig for at løse, men den er helt sikkert lærerig!

- André

Hej

Jeg tro det bliver en 12 server med go . det andet bliver hvis ikke ordentligt.

Jeg har fundet et erp ved en kolega/konkurent til dig macpartner i Middelfart, den er bygget op i filemaker og skulle så være til at få i snak med hinanden

Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Provins

Det lyder godt!

God arbejdslyst med opgaven, det bliver sikkert lidt lettere at gå til nu .. "lidt" er en kende underdrevet ;)

Med venlig hilsen
André Just Vedgren
ZorDesign ApS 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)