Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for indskud i aps - igen igen !!!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 48
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Først vil jeg takke alle der har hjulpet mig i denne her nye selvstændige verden !

Det går faktisk rigtig godt, og jeg har planer om at oprette et ApS - hvor jeg indskyder 80.000 kr fra egen opsparing.
Jeg havde håbet på jeg kunne tage indskudet skattefrit ud efterhånden som der var overskud. - forstået at der aldrig må være under 80.000 kr.

Men nu har jeg forstået det sådan, at jeg ikke kan hæve disse penge ud igen, da det er mit indskud i firmaet, og er dem der definere mit ejerskabet.

Er det rigtig forstået ? Det er da lidt træls at betale skat af pengene to gange.

Mine sider: TømrerFredericia  - skrivsang.dk

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:30

Mosegaardknudsen:

Hej Aminoer !

Først vil jeg takke alle der har hjulpet mig i denne her nye selvstændige verden !

Det går faktisk rigtig godt, og jeg har planer om at oprette et ApS - hvor jeg indskyder 80.000 kr fra egen opsparing.
Jeg havde håbet på jeg kunne tage indskudet skattefrit ud efterhånden som der var overskud. - forstået at der aldrig må være under 80.000 kr.

Men nu har jeg forstået det sådan, at jeg ikke kan hæve disse penge ud igen, da det er mit indskud i firmaet, og er dem der definere mit ejerskabet.

Er det rigtig forstået ? Det er da lidt træls at betale skat af pengene to gange.

Hej

Indskudet i Aps på de 80 kan ikke trækkes ud, kun som løn til beskatning

der må være under 80 i et aps 

du kunne evt lave et smba med 1 kr i kapital der ejer aps et og så efter nogen tid trække pengene ud af smba et

mvh

Provins

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 14:30

Ikke sikkert mit svar hjælper dig.

Men hvis du lukker virksomheden kan du hive de 80.000 ud igen skattefrit :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

Mosegaardknudsen:

Det gør du heller ikke?

Du får anparter for pengene....... Når du engang afstår disse vil du beskattes af gevinst eller fradrag for tab. Der er ikke tale om at de samme penge beskattes to gange.

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 14:35

At man kan hive pengene nu ved lukning, Det har da meget at sige ! Hvis der er penge når man vælge at lukke :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:59

Provins:
du kunne evt lave et smba med 1 kr i kapital der ejer aps et og så efter nogen tid trække pengene ud af smba et

Hmmm... Modellen skal vist være et aps som ejer et SMBA...

/Henrik

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 16:30

Når du stifter, indskyder du 80.000. DVS du stifter et selskab der er en selvstændig juridisk enhed.

Man kan ikke trække pengene ud igen, før man evt. ønsker at lukke selskabet (likviderer) hvilket sker skattefrit af de første kr. 80.000. eller sælger selskabet til anden side.

Hvis du indskyder 80.000, stifter selskabet og trækker dem ud igen dagen efter, er det ulovligt anpartshaverlån, hvilket skal bemærkes i regnskabet.

endvidere skal det ulovlige lån forrentes.

De 80.000 kan imidlertid i selskab bruges til køb af driftsmidler, biler, deposita, varelager m.v. som skal bruges i selskabet. Dvs, der skal nødvendigvis ikke stå kr. 80.000 i likvider, men kan anvendes til selskabets formål.

Det er rigtigt de 80.000 definerer dit ejerskab. Det er i princippet nøjagtig det samme som hvis du havde købt aktier i Novo Nordisk for et tilsvarende beløb. Her har du bare kontrollen over selskabet.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:36

Stift et aps på 80.000 kr sammen med aps stifter du et smba og smider de 80.000 kr derned. Fra dit SMBA låner du lovligt de 80.000 kr.  Aps har en fordring på smba som har en fordring på låntager.....

Ikke nogen køn måde at lave det på, men......

/Henrik

Tilmeldt 19. Apr 12
Fra  Tømrer Fredericia - Mosegaard & Knudsen Skrevet kl. 17:09

Jeg er godt tilfreds med alle jeres svar, det gør mig ikke så meget at have de 80.000 kr stående i mit firma.
Jeg ville bare ikke indskyde penge jeg senere skulle beskattes af. for så kunne firmaet jo ligeså godt selv låne pengene, som jeg havde forstået det.

Min plan er så at lave et holding, altså et Aps der ejer mit Aps firma.
Dette er mest fordi jeg har et svagt ønske om at invistere i andre ting i fremtiden, hvis der bliver overskud til dette. her kan jeg trække pengene op i holdingfirmaet skattefrit, lade dem stå og senere invistere dem i nyt aps, bolig m.m

Som jeg har forstået det er der ikke nogle betydelige omkostninger ved dette. andet end 670 kr.

Nu må i rette mig hvis jeg er helt galt på den.

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 17:16

Ja - omkostning kr. 670 hvis du selv stifter.

HUSK, der er revisionspligt på Holding.

Ja, der er skattefri udbytte fra datter til moder (holding)

Holdingkonstruktionen er rigtig god hvis man har en virksomhed som vil tjene pæne overskud. Er god til reeinvestering eller bare pensionsopsparing for i Holding bestemmer du selv i hvilken fart din "pension" skal udbetales som udbytte

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)