Jeg skal til at lave et website, hvortil jeg har brug for følgende funktion: På sitet vil findes datolagte opgaver/events knyttet til en masse forskellige projekter, og det er meningen, at man som bruger skal kunne udvælge enkelte projekter, fx ”projekt A”, ”projekt R” og ”projekt J” og så kunne få kalender, som indeholder datolagte opgaver/events knyttet til netop disse udvalgte projekter. Det er vigtigt, at brugeren får samlet alle opgaver/events fra de forskellige udvalgte projekter i én kalender. Brugeren må gerne have en profil på sitet og kunne se sin kalender under sin profil, men vedkommende skal også kunne få kalenderen som iCal feed. Jeg vil gerne lave sitet i Wordpress, og jeg tænker, at man på en eller anden måde kunne løse ovenstående med Google calendar, et Wordpress plugin og noget fiksfakseri, men jeg kan desværre ikke greje hvordan. Har I et bud på, hvordan det løses? Mvh Gitte |
Kære Gitte
SuperSaaS tilbyder et Wordpress plugin.
Hvis du gerne vil give dine brugere mulighed for at oprette og ændre tider i den online kalender, som de andre brugere også har adgang til, kræver det lige, at du giver udvalgte brugere superbrugeradgang til din kalender. Dette kan du styre via fanebladet "Adgang".
Hvilken type kalender der passer bedst til dig, kan du læse mere om her: online kalender
SuperSaaS er opdateret til den nyeste version af WP og en vejledning kan du se her: Wordpress
ICal linket finder du under fanebladet "Synkroniser". Dette link kan du give til dine brugere. Alternativt kan du synkronisere med en Google kalender, som dine brugere kan synkronisere med, men det bliver sikkert lidt for tungt, da der godt kan gå nogle timer imellem Google synkroniseringerne.
Det kan anbefales, at du opretter en gratis SuperSaaS konto, og tester bookingsystemet.
Mvh
Holger