Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du også ramt af Googles Penguin update?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Er du også blevet ramt Googles Penguin (eller Panda) update?

Så er der lidt gode råd til hvad du nu kan gøre her:

http://www.micrositemasters.com/blog/penguin-analysis-seo-isnt-dead-but-you-need-to-act-smarter-and-5-easy-ways-to-do-so/

Vi har lyttet til vores kunder og arbejder pt på at søsætte et dansk kvalitet blog netværk der kan give kvalitet links til dit site. Prisen bliver selvfølgelig lidt højere end vores nuværende priser, men til gengæld bliver det også en temmelig høj kvalitet af links der kommer ind.

I første omgang vil vi kun være i stand til at tage 20 kunder ind (dette vil muligvis stige i en fase 2, men vi kan endnu ikke sige hvornår dette vil ske), så hvis du kunne være interesseret i at høre mere når vi launcher (og evt. sikre dig en plads) så er du velkommen til at sende mig en PM. 

(jeg vil ikke anbefale at du skilter offentligt på Amino at du er interesseret i denne slags :))

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Rasmus Lindgren:

Den artikel handler om hvad der muligvis er sket og viser nogle sammenhænge mellem nogle forskellige faktorer, men der er ikke deciderede råd, der er testet for validitet, som viser hvad man skal gøre hvis man er ramt af Penguin.

Et blognetværk kan være rigtigt godt, men der er flere ting som en del blognetværks-ejere helt glemmer når de opsætter deres blognetværk, og det gør det alt for nemt for google algoritmisk at se hvad man laver, især også hvis man reklamerer med det så Google nemt kan tilmelde sig servicen og tracke hvor links bliver udgivet. Der er flere netværk der er blevet nakket på det grundlag og så er pengene man har betalt for at få links fra netværket spildt.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det jo også sådan at der er mange "eksperter" der gennem tiden har tilbudt månedlige backlinks som faktisk har gjort større skade end gavn. Mange har troet de udenlandske links med ens anker-tekst kunne hjælpe og det har jo vist sig IKKE ligefrem at være den bedste rådgivning efter Pingvinen. 

Gode råd er der masser af - bare husk at bruge den sunde fornuft - så pengene som Thomas skriver (og tiden) ikke er spildt...

BH

Lars

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:59

Thomas Frost:

Den artikel handler om hvad der muligvis er sket og viser nogle sammenhænge mellem nogle forskellige faktorer, men der er ikke deciderede råd, der er testet for validitet, som viser hvad man skal gøre hvis man er ramt af Penguin.

Et blognetværk kan være rigtigt godt, men der er flere ting som en del blognetværks-ejere helt glemmer når de opsætter deres blognetværk, og det gør det alt for nemt for google algoritmisk at se hvad man laver, især også hvis man reklamerer med det så Google nemt kan tilmelde sig servicen og tracke hvor links bliver udgivet. Der er flere netværk der er blevet nakket på det grundlag og så er pengene man har betalt for at få links fra netværket spildt.

Personligt synes jeg at det er en af de bedste artikler jeg har læst om den seneste update da den rent faktisk dykker ned i et dataset. Når det så er sagt, så er der jo ikke nogen uden for Google (og sikkert heller ikke mange inde i Google) der ved præcist hvordan algoritmen funker.

Pt kan jeg ikke fortælle meget mere om blog netværket her, men interesserede er selvfølgelig velkommen til at kontakte mig (hvilket der allerede er flere der har gjort).

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:02

Rasmus Lindgren:
Personligt synes jeg at det er en af de bedste artikler jeg har læst om den seneste update da den rent faktisk dykker ned i et dataset.

Som jeg har påpeget på bl.a. Google+ så er artiklen jo kun god hvis den er valid, og der skal en del flere tests til for at være sikker på validiteten. Derudover siger den kun hvad der er fælles for sites der er ramt, den kommer ikke med løsning for dem som er ramt. 

Som Rand Fiskin (SEO-rooooockstar - i hans egne øjne) plejer at sige: "correlation isn't causation".

Jeg har personligt en lille teori om at en del af Penguin rammer folk som beviseligt linkbuilder med optimerede anchortekster fra og til egne sites (med samme registrator), det er ikke en faktor jeg har set testet og analyseret endnu, men på det forholdsvis lille datamateriale jeg har er der en tendens ved første øjekast der skal ses nærmere på.

Artiklen er fin nok, den kommer bare ikke med nogen løsninger til hvad man præcis skal gøre for at komme ud af pingvinens kløer, som dit første indlæg lagde lidt op til.

Rasmus Lindgren:
Når det så er sagt, så er der jo ikke nogen uden for Google (og sikkert heller ikke mange inde i Google) der ved præcist hvordan algoritmen funker.

Men man kan komme ret tæt på med nok analyser og tests, og når der er lavet, så ved vi også hvad der tricker pinguin, så vi kan fortsætte vores arbejde ;)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:27

Thomas Frost:
Artiklen er fin nok, den kommer bare ikke med nogen løsninger til hvad man præcis skal gøre for at komme ud af pingvinens kløer, som dit første indlæg lagde lidt op til.

Helt korrekt, der bliver ikke skitseret løsninger i artiklen, men det er vist tydeligt at se at kvalitet betyder mere end nogensinde og her synes jeg et privat blog netværk giver mening :)

Og så skal det siges at jeg ikke lever af SEO. Jeg har bare en række sites hvor jeg selv har behovet, og så giver det mig mulighed for at sælge lidt pladser til andre. Vi sælger rå linkbuilding, ikke rådgivning.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)