Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan fanger i kunderne ? synes altid det går i vasken

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maj-brit

Sidste gang hvor jeg satsede i denne branche kaldte jeg det boligservice og dækkede:

- Rengøring

- Vinduespolering

- Haveservice

- Malerarbejde (uden garantifonden)

- Vaskning af bil ude og inde

Det med at kunden skal have alt udstyr til opgaven, kan man virkelig tillade sig det ?

Bestiller jeg en til at lave noget for mig forventer jeg de har udstyr og ting med sig når jeg skal betale for dem :)

Som du siger er det korrekt det offentlige skal spare meget pt, men der er også rigtig mange private virksomheder om buddet, så der skal kæmpes en hård kamp :)

Men det skal nok gå godt og jeg skal nok kæmpe en god kamp !!!

Jeg sidder virkelig og tænker over den med at starte med at pudse vinduer kun i stueetage til en start hvordan det kunne lade sig gøre eller retter hvordan det ,markedsføres på den måde

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 709
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:01

Maj-Britt Svane:
Det er jo kunden der skal have de remedier du skal bruge og ikke nødvendigvis dig.

På sigt kan du så arbejde dig hen imod at bruge dit eget udstyr, da det øger arbejdsglæden. Eget værktøj du ved der virker. For mig betyder det meget at arbejde med milde økologiske rengøringsmidler. Og jeg har testet hvad der sker hvis jeg prøver noget andet i en periode...

Held og lykke...

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej Hans.

Der er intet i vejen med annoncering i den lokale avis, men der er noget i vejen med at tro, at det alene kan udgøre ens markedsføring. Mange nystartede selvstændige tror at annoncering og en hjemmeside kan gøre det, men der er alt for mange om budet i dag, til at det er nok. Som én skrev tidligere i tråden, så skal der hårdt arbejde til i starten for at skabe synlighed og genkendelse, som er så vigtigt for opbygningen af tillid og troværdighed.
Der skal arbejdes lige så meget PÅ firmaet i starten (PR, markedsføring) som I firmaet, ellers tager det ALT for lang tid og man risikerer at give op længe inden firmaet er kommet op at køre. Det er jo vigtigt løbende at opleve nogle små sejre, så motivationen kan holdes oppe.

Til Friis Invest:

Pas på at din tidligere oplevelse ikke gør, at du bliver FOR tilbageholdende med at investere i det der er nødvendigt for at dit firma tager sig professionelt ud - det kan godt gøres uden at du sætter dig i bundløs gæld.

Pøj pøj med dit firma!

Bedste hilsner
Majken, BoostDinBusiness.
Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:57

Lad os tage et eksemple.

Hvis jeg i starten kun tilbyder vinduespolering i stueetage/et-planshuse/villaer ville i så vælge at ligge flyers i alle deres postkasser, altså i huse med et-plan og samtidig lave annonce i avisen med godt tilbud, men det kun gælder for et-planshuse ? Jeg tænker her en måde at komme igang på uden alt for mange udgifter :)

Og skal jeg lave særskilte annoncer hvor jeg laver vinduespolering i en annonce og havearbejde i en anden, eller skal alt stå på den ene ? jeg tænker det skal være simpelt og nemt og forstå for kunden.

Vinduespolering er jo pris pr. vindue og havearbejde er på timebasis, der kan jo komme noget tvivl hvis det samles, men der kan også spares penge på 1 styk flyers istedet for 2 styk

Mit første skridt er at smide min motorcykel 5000,- ned i pris så jeg kan få en billig bil og tøj, samt det mest nødvendige udstyr til et-planshuse og havearbejde

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 08:47

Reklamer med din hovedbeskæftigelse. Se eksempel.

----------------------------

HR. FRIIS TILBYDER ØKOLOGISK VINDUESPOLERING

Et plans huse fra 125,- 

Få et gratis tilbud af hr. Friis idag

Andre services fra hr. Friis

Trappevask og erhvervsrengøring

Tænk grønt.. Tænk på Friis..

----------------------------------------

Hej igen ja nu gik der rim i den men pointen er at reklamere med hovedbeskæftigelsen som er din basis og jeg tror helt ærligt ikke på at haveservice er en god idé da det kræver rimelig kapital at starte op. En stige til vinduespolering kan købes for under 2000 kr.

Hvad angår fakturering skal du få styr på det og regnskab fra starten. Ring til http://skvizbiz.dk/ fra starten og tegn et abonnement ved dem. Nu er du i trygge hænder. Har du ikke penge til dette så lad være med at gå igang.

www.vistaprint.com er en billig måde at starte om med reklamer og accesseries... Senere har du penge til noget mere pro.

Med venlig hilsen

Dani Schulze

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:20

Hej Dani

4000,- + moms i opstart er alt for voldsomt til mig til regnskab

Jeg har ca 10,000 og starte op fra og det er inkl:

flyers

hjemmeside

tøj/tryk

udstyr

og bilen køber jeg så billigt udover dette

Sidste gang jeg var igang fik jeg trykt girokort og en konto til det, meget nemt og enkelt

Jeg kører også lidt skole sideløbende i starten med det, da jeg har faste udgifter der skal betales hver mdr :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 09:37

men det jeg har fået gjort er:

sat designer igang med flyers og fundet trykker til dem :)

hentet tilbud på tøj med tryk

Kontaktet banken om girokort (afventer svar)

Bestilt udstyr til vinduespolering

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 10:34

Jeg viste ikke at de skulle have 4000,- i opstart. Sorry men det er virkelig godt givet ud når du er så langt. Køb en regningsblok i boghandelen og et stempel med kontonummer og info..

Start medflyers og udstyr. Gå i dit lokalområde. Lav hjemmeside når du har penge til dette. Jeg har fået kunder udelukkende ved personlige flyers.

Tøj kan du bestille 3 billige poloer på vistaprint. BANG du er igang imorgen. Jeg cyklede rundt i starten. Det kan man godt når det kun er etplan. Det giver super omtale at cykle rundt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 10:41

Dani du er altså guld værd !!

Ja det er en slags penge, men de skal absolut overvejes når der er bare lidt kunder :)

Jeg har tænkt girokort, men det var da en billigere mulighed at købe sådan en blok og et stemple hvor der står konto nr på :) Så er alt samlet og enkelt, jeg tænker dog om ældre mennesker kan finde ud af og betale på den måde istedet for girokort ?

Girokort kan de gå på postus eller bank med, men konto nr skal de selv overføre eller bede banken om.

Hvad skrev du på regningen at de skulle opgive i banken ? altså så man kan se hvem der har indbetalt ?

Flyers er der som sagt en der er sat til, faktisk en studerende så også en god og billig løsning og så bestiller jeg 2500 dobbeltsidet til 480,- + moms - billigt igang.

trøjer bestilles bare her: http://www.spreadshirt.dk/ billigt og enkelt.

Hvordan havde du spand med vand på cykel ? :) har en mc nu ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:27

Lidt opdate:

Jeg har snakket med banken og de vil ikke give mit GIRO og erhvervskonto (rki)

Jeg vælger derfor at bruge min ekstra privatkonto istedet og som Dani siger et stemple og en regningsblok, jeg kan smide i postkassen efter endt arbejde, erhvervskunder sender jeg vil bare en faktura til ?

Jeg har brugt dagen idag på at bygge hjemmeside op: Vinduespolering i Randers

Jeg har fået lavet flyers færdige og sendt til trykkeren. (kan ses i siden af mine undersider)

Tøjet bestiller jeg imorgen og så ud og købe regningsblok, mangler så bare et stemple

Hvor finder man stemple maskine billigst ? og noget jeg skal huske der skal stå på den udover cvr nr og konto nr ?

Så er jeg ved at være godt med :)

Bare en lille opdate

Side 4 ud af 4 (40 indlæg)