Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til start af T-shirt forretning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har brug for noget hjælp til start af egen hobby virksomhed.

Jeg er ung studerende, som har fået en idé om at starte eget t-shirt forretning. Har erfaring indenfor Photoshop, Illustrator o-.l og kan derfor selv fremstille designet o.l. Jeg har fundet en lille kerne af målgruppe som jeg er sikker på vil købe mine t-shirts. 

Jeg har tænkt på at starte stille og roligt og har ingen forventninger til store indtjeningen i starten, da det er et fritids projekt og har begrænset tid.

Spørgsmålet er så, hvad er billigste af nedenstående løsning?

1) at købe varmepresser og selv påtrykke designet på t-shirt. Nogle af jer der har erfaring med dette og kan anbefale billige maskine evt.?

2) outsource det

Og så har jeg tænkt på at lave et webshop. Kan I evt. anbefale nogle billig løsninger? jeg har kigget på bigcartel..

På forhånd mange tak, kom gerne med andet input end hvad jeg har spurgt om :-)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 23:47

Hej

Har selv - for mange år siden - tænkt samme tanke. Min far ejer et firma, hvor de trykker reklame til biler, tøj, bannere, facader osv. Og han fortalte, at en okay maskine til sådan en lille virksomhed, ligger omkring 7.000-8.000 kroner. Ved ikke om de er dyrer eller billigere i dag, men lidt koster det jo nok.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Stor københavn
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:47

Tro mig markedet for t-shirts er fyldt ud her på det sidste, du skal virkelig differentiere dig.

Det kan ikke betale sig at købe en varmepresser da du også skal have selve trykket .. har selv haft en og i sidste ende kostede det, det samme som at få trykt hos en trykker..

mht. outsource skal du ikke begive dig ud i dette endnu, det tager tid at få en ordenlig kontakt og det vil tage en krig at få de første t-shirts hjem og her skal du bestille mindst 100.

Find en dansk trykker og start med 20.

(selv startede jeg for 2 år siden hvor her det sidste år er der blomstret over 200 små op som designer deres eget tøj alt sammen med noget "dope" i navnet)

Fra Odense
Tilmeldt 8. May 12
Skrevet kl. 23:55

Hej Anders

Tak for dit hurtig svar.

Pris på 7.000-8.000 kr. lyder umiddelbart lidt dyrt i forhold til hvad jeg forestillede mig.

Fra Odense
Tilmeldt 8. May 12
Skrevet kl. 23:59

Hej Joakim

Jeg har differentieret mig i forhold til målgruppe.:)

Ved du hvad prisen for dansk trykker ligger på pr. t-shirt? og kan du evt. anbefale nogen som tilbyder god service, KVALITET og god pris?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 00:03

Asis:

Hej Anders

Tak for dit hurtig svar.

Pris på 7.000-8.000 kr. lyder umiddelbart lidt dyrt i forhold til hvad jeg forestillede mig.

Så lidt. Er sikker på at du kan findet noget som er billigere, men kan så ikke sige hvordan kvaliteten er. Dog kan du eventuelt prøve at søge efter en brugt hos et trykkeri eller lign. Det var da en mulighed.

Som du selv skriver, så vil du bare starte i det små, og stille og rolig se om det udvikler sig. Til den tid kan du jo så se, om der er lidt ekstra penge i virksomheden til en ny og bedre maskine.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 01:04

Jeg stod i samme situation for noget tid siden. Mit svar blev spreadshirt.dk :-)

Du får en ganske gratis webshop x.spreadshirt.dk og tøjet bliver trykt når det bliver bestilt. Du skal ikke tænke på andet end at lave designet, helst i illustrator

Se evt min ene på www.pumpit.spreadshirt.dk

God fornøjelse!

Fra Stor københavn
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:07

Begiv dig ikke ud i spreadshirt eller webshop i den stil hvis du er seriøs..

Hvis du henvender dig til fodbold fans jeg tænker C2, sektionen eller sådan noget vil jeg helt klart tro der er et marked for det. Du kan lave billige tees til ca. 30 kr. stykket som du kan sælge for 100 kr en pris de bliver glad for.

Søg på detail tryk, her kan du starte med at få lavet ca. 20 t-shirts og det skal ikke koste dig mere end 2500 kroner. (Der er nogle der kører med kampagne tilbud med 50 tees for 30 kr INKL. tryk).

Det du gør er at du udvikler dit design i illustrator (Husk det skal være vector) sender det til din leverandør og han har styr på det hvis der er nogle fejl. Hvis du kan holde dig indenfor en farve så er det meget billigere. Derefter kan du bruge de penge du tjente til at udvidde de sortiment eller større / fler farvet tryk.

Jeg tror helt klart der er marked for det hvis du sælger det som der f.x. sælges Sektionen12 stickers.

Håber du kunne bruge det til noget

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)