Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg "ind i branchen"?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

På forhånd undskyld hvis jeg poster det helt forkerte sted. Jeg kunne ikke finde et sted at passe mit spørgsmål ind, så jeg tænkte jeg ville poste det med uformelle sted, så jeg ikke forstyrer de mere seriøse debatter :)

Jeg er en medievidenskab studerende ved Aarhus Universitet, der har en lille iværksætter i maven (tror jeg nok). Mit studie giver mig en masse tung teori om medier generelt, men jeg savner et sted at bruge den viden. Vi har fag som mediesystemanalyse (MSA) hvor vi analyserer medievirksomheders opbygninger og strategier, og kigger bl.a. på hvordan firmaer udnytter deres cross-platform/cross-media potentiale. Vi har yderligere faget kvantitativ mediebrugsanalyse og mediereceptionsanalyse hvor vi arbejder med hhv. kvantitative og kvalitative data, både af selvfremstillede data, og data fra større databasen (index danmark osv.). 

Ud over den viden jeg får på studiet, der som nævnt er meget teoretisk anlagt, bruger jeg store dele af min fritid på selv at følge med på markedet. Jeg holder mig opdateret om nyheder om specielt gadgets og moderne teknologi på Twitter, hører en række forskellige podcasts (DR's harddisken og mennesker & medier, this week in tech, engadgets podcasts og flere). Jeg har for nyligt benyttet mig af lydbøger til at høre f.eks. "The Facebook Effect", og hver gang jeg lytter til disse programmer eller bøger ærger det mig, at jeg ikke selv er mere involveret i medier mere direkte. Jeg benytter mig af dem, men påvirker dem stort set ikke selv. Hvor mange af mine studiekammerater er meget fokuserede på de mere traditionelle medier som TV/film/radio, er jeg er internet-narkoman, og bruger dagligt flere timer på nettet. Jeg kender derfor en del af nettets større sider og personligheder, og føler at jeg som sådan har en god balast i form af forståelse og overblik.

Det store spørgsmål er bare hvordan jeg kan få beskidte hænder og få noget praktisk erfaring i denne branche. I mine øjne ville det være praktisk at tilbyde min frivillige hjælp til startups der skal kunne være interesserede i at bruge nogle af mine kompetencer. Da jeg ikke har nogen erfaring er det bare lidt svært helt præcist at sætte en finger på "hvad" det er jeg kan hjælpe med i forretningsøjemed.

Er der nogen af jer der har stået i samme situation, og evt. kan give mig nogle pointers til hvor jeg skal starte? Et flot og effektivt CV er under udarbejdelse, da jeg fornemmer det klart er det mest håndgribelige for folk der skal "ansætte" eller bemande bestemte poster i deres virksomhed.

På forhånd tak.

P.S. Jeg er bosat i Aarhus, og har overvejet at undersøge det nye StartUp City.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 22:37
Fra Aarhus
Tilmeldt 16. Dec 11
Indlæg ialt: 50
Fra  lukket her Skrevet kl. 22:42

Tak for et hurtigt svar!

Jeg har kendskab til SEISMONAUT og det er helt sikkert en arbejdsplads jeg kunne forestille mig selv at arbejde for i fremtiden. 

Da jeg kun er på 4 semester, og skal skrive bachelor næste år, ser jeg det ikke helt som en mulighed med praktikpladser endnu. Slet ikke når jeg ikke har mit skema. Min bachelor er desuden tvunget til at være et gruppeprojekt, så det gør min tid endnu mindre fleksibel. Der er mange gode praktikpladser derude, og jeg håber på at udbudet er lige så stort når jeg får tiden på studiet til det.

Indtil da håbede jeg mere på at jeg kunne bruge min fritid de projekter jeg kan involvere mig i.

Mvh Mikkel

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 33
Fra  Astcon Skrevet kl. 13:32

Hej.

Kan kun anbefale Startup City. Her er en smittende energi og foregår mange spændende ting.

Kig forbi eller smid en mail på claus@startupcity.dk

Freelance konsulent: Claus Lavdal

Speciale: Virksomheds start, Interim Management, projektledelse, coaching

Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 13:52

Hej MIKarlsen

Jeg er i gang med at starte et nyt projekt op, hvor der vil være stort fokus på sociale medier. Jeg kunne godt bruge en "expert" som dig til hjælpe mig. :-)

Send mig en PM hvis det kunne have din interesse. 

Venlig hilsen

Mahyar

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)