Hej Aminoer
Jeg har nu en webshop kørende på andet år, og med forholdsvis positiv fremgang.
Alt kører rimeligt gnidningsfrit, og der har ikke været det store bøvl indtil nu.
Jeg tilbyder i shoppen betaling pr. DK-kort, forudbetaling og til firmaer pr. faktura, dog er maks. kredit 5000,00 kroner.
For nogle uger valgte et firma at handle for ca. 4000 kroner på min shop, og vælger faktura betaling.
Valget af varer virkede yderst mistænksom for den type virksomhed, og jeg kontakter kunden pr.mail for at høre om salget er reelt nok.
Han svarer tilbage dagen efter, at ordren er ok.
Jeg sender varerne til ham.
Et par dage senere laver han 2 ordrer samme dag, begge på et beløb mellem 1500 og 2500 kroner, og begge pr. faktura.
Jeg får varerne hjem på lager, og begynder at pakke sagerne.
Dagen efter laver han endnu en ordre på ca. 1500 kroner, nu med et andet kontakt navn og firma navn, men til samme leverings adresse.
Ordren er denne gang også pr. faktura. Jeg begynder nu at tvivle på om denne person mener det her seriøst.
Da vi havde lidt leverings tid på nogle af varerne, nåede betalingsfristen at udløbe på første ordre, som er leveret.
Som forventet ingen betaling. Jeg når at tilbageholde de andre 3 pakker, som ellers var klar til afsendelse.
Jeg skriver en pæn mail til kunden, at hans kredit loft er nået, og at de yderligere bestillinger er tilbageholdt indtil han har betalt.
Som forventet kommer der ingen svar. Jeg prøver at ringe på hans telefon, kun telefonsvarer. Jeg prøver at ringe til den person, som han har opgivet som kontakt person på ordre nummer 4, der er også kun telefon svarer.
Jeg googler begge firmaer og finder ud at begge findes, som enkeltmands virksomheder, og begge kontakt navne er korrekte, og de oplyste telefon numre er også korrekte.
Nu er der gået over 14 dage siden 1. frist udløb. Jeg har sendt ham den 1. påmindelse og ingen svar.
Mit spørgsmål er hvad jeg gør nu?
Det lugter langt væk af svindel og humbug, og jeg har mest af alt lyst til at poste firma navnene og personerne både her og andre steder, så andre kan blive advaret mod dem. Men min sunde fornuft synes det er en skidt ide.
Hilsen Martin