Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde kan ikke længere kontaktes og betaler ikke for sine varer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Glejbjerg
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Fra  MD Electronic Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har nu en webshop kørende på andet år, og med forholdsvis positiv fremgang.
Alt kører rimeligt gnidningsfrit, og der har ikke været det store bøvl indtil nu.

Jeg tilbyder i shoppen betaling pr. DK-kort, forudbetaling og til firmaer pr. faktura, dog er maks. kredit 5000,00 kroner.
For nogle uger valgte et firma at handle for ca. 4000 kroner på min shop, og vælger faktura betaling.
Valget af varer virkede yderst mistænksom for den type virksomhed, og jeg kontakter kunden pr.mail for at høre om salget er reelt nok.
Han svarer tilbage dagen efter, at ordren er ok.
Jeg sender varerne til ham.
Et par dage senere laver han 2 ordrer samme dag, begge på et beløb mellem 1500 og 2500 kroner, og begge pr. faktura.
Jeg får varerne hjem på lager, og begynder at pakke sagerne.
Dagen efter laver han endnu en ordre på ca. 1500 kroner, nu med et andet kontakt navn og firma navn, men til samme leverings adresse.
Ordren er denne gang også pr. faktura. Jeg begynder nu at tvivle på om denne person mener det her seriøst.
Da vi havde lidt leverings tid på nogle af varerne, nåede betalingsfristen at udløbe på første ordre, som er leveret.
Som forventet ingen betaling. Jeg når at tilbageholde de andre 3 pakker, som ellers var klar til afsendelse.
Jeg skriver en pæn mail til kunden, at hans kredit loft er nået, og at de yderligere bestillinger er tilbageholdt indtil han har betalt.
Som forventet kommer der ingen svar. Jeg prøver at ringe på hans telefon, kun telefonsvarer. Jeg prøver at ringe til den person, som han har opgivet som kontakt person på ordre nummer 4, der er også kun telefon svarer.
Jeg googler begge firmaer og finder ud at begge findes, som enkeltmands virksomheder, og begge kontakt navne er korrekte, og de oplyste telefon numre er også korrekte.

Nu er der gået over 14 dage siden 1. frist udløb. Jeg har sendt ham den 1. påmindelse og ingen svar.
Mit spørgsmål er hvad jeg gør nu?

Det lugter langt væk af svindel og humbug, og jeg har mest af alt lyst til at poste firma navnene og personerne både her og andre steder, så andre kan blive advaret mod dem. Men min sunde fornuft synes det er en skidt ide.

Hilsen Martin

Proud owner of www.Lygteshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 15:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Vi har også været i forbindelse med fupfirmaer! Mener vi har tabt 10.000 og 15.000 på 2 fuskere inden for det sidste ½ år. For os var der ikke andet at gøre end at følge vores sædvanlige inkasso/rykkerprocedure, og melde dem til politiet. ;-)

God vind med det. :)

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Malerfirmaet Engholm V. Maria Padua Skrevet kl. 16:37

Tror ikke det kan svare sig med incasso, de ejer sikkert ikke 1 krone.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 16:51

Jeg vil anbefale dem her http://www.dks.dk/ de er så at sige syge i lågen :) hehe men det virker og det er lovligt 

Jeg har haft en håndværker det ikke rigtig kunne kende forskel på dit og mit. Manden fra http://www.dks.dk/ ringede og fortalte efter de havde været oppe at besøge han at han havde godt nok en stor hund men det var nu meget sød og forklarede mig hvordan han så ud da han fik en dk automat i hånden efter der var blevet sagt davs til vovse. 

Hvis du ikke vælger en løsning som denne er det bedst for dig selv bare at glemme det man kan ellers ikke gøre en skid i det her DEJLIGE land, så længe vores regering bare ser til og ikke laver en lov som forbyder samme person at drive virksomhed før gælden på det gamle cvr er betalt er vi ærlige mennesker bare totalt til grin når vi bliver udsat for dette svindel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)