Hej Amino! Kort sagt, findes der flere hjemmesider hvor man kan finde studierabatter. Men jeg er selv studerende, og synes ingen af disse sider virker overskuelige eller kan det, de burde kunne. Jeg mener at sådan en hjemmeside skal indeholde en overskuelig liste, en veludviklet søgefunktion, googlemaps med divers butikker placeret (alt efter den givende søgning), mulighed for brugeren at rangere (fx give stjerner), det skal nemt kunne deles på de sociale medier, og så skal hjemmesiden selvfølgelig være brugervenlig. Hvilket føre til, at jeg har tænkt lidt på at lave en ny studierabat hjemmeside, som så helst skulle opfylde ovenstående og blive brugt af mange studerende. Mit mål er ikke at tjene penge på det, men forhåbentlig at yde en service som vil blive brugt - tilmed læser jeg multimediedesign og tager det som en lærings proces. MEN, jeg vil selvfølgelig gerne have, at det jeg laver, giver en hvis form for mening. Spørgsmålet er så, om I tror det er en service der vil blive brugt - eller om den bare vil blive en del af de andre studierabat sider? Håber I forstår min tankegang :) Ps. I skal ikke tænke på hvordan markedsføringen skal være - kun på, om selve produktet vil have værdi for de studerende. |
Jeg tror helt bestemt, at jeg ville tjekke sådan en side ud en gang i mellem. Jeg er endda selv studerende.
Primært benytter jeg mig af elevrabat.dk, men de har efterhånden så mange samarbejdspartnere, at siden er blevet uoverskuelig. De bruger et lorte CMS system.
- Mit råd ville være, at sætte brugervenlighed som 1. prioritet, da unge ikke gider at nær-studere en side der er rodet.
Jeg håber du kan bruge det til noget :-)