Hvis der skulle være en, der seriøst leder efter en teknisk SEO (og at trådopretter bliver lidt mere klar med sin idé) så vil jeg helt klart anbefale Thomas Frost. Jeg har før været meget imponeret over hans analytiske SEO-evner mange gange, men indenfor den seneste synes jeg hans firma burde ændre navn fra SEO-mand.dk til The-A-Team.com.
og Gitte prøv lige og se her http://en.wikipedia.org/wiki/Street_Patrol
hvad med det så .-)
So what the fuck? Hvis de nogensinde sender den serie i danmark tjaeh så er det ikke Gita's problem, - nej problemet er at dine domæner ligger sig for tæt op ad allerede eksisterende brands :-) som allerede bliver markedsført i danmark
Jeg kan huske, der var nogen herinde, der havde lavet en hjemmeside med et kendt brand, og de havde fået lov af dem, der ejer brandet - så det kan sagtens lade sig gøre :-) Desværre er der mange der misbruger et brand uden tilladelse, og så får de tilsendt et krav om penge og at fjerne det. Det første er helt sikkert bedre :-)
Hahaha, tusind tak for den med Street Patrol :-) Jeg mener faktisk jeg købte StreetPatrol.com før den TV-serie startede (men den har muligvis ligget uejet nogle år) - og det sjove dengang var, at de så ved en fejl linkede til mig fra deres forside Cops.com (jeg var SÅ glad, selvom jeg ikke kendte til SEO dengang :-) Kan ikke huske hvornår jeg købte StreetPatrol.com, men husker mit første var GitaStreet.com, som nogen desværre har hijacked og spammer mig med at forsøge at få mig til at købe igen. Jeg havde faktisk nogle supergode naturlige links fra selv en forsker fra universitetet på Island. Den er selvfølgelig gået tabt.
Og jeg også et link fra en helt fantastisk rockstjerne (*RIP* desværre). Hans hjemmeside blev lavet af et familiemedlem Angie Capaldi og jeg kan huske at han mente et link dertil passede fint til Jim Capaldis website "Friends of Traffic".
Tilbage til det seriøse mht brands, så er Street Patrol og Apple et begreb. Du kan sikkert godt komme afsted med at sælge æbler i USA med et skilt, hvor du sælger de æbler der kommer fra et træ. Jeg kender ikke så meget til ejerskab af varemærker i USA, men har praktisk kendskab til det i Danmark. Hvis du har et firmanavn som dækker over et almindeligt fænomen kan du godt få rettighederne på det - men kun indenfor din branche.