Mit navn er Marcus, og jeg læser til beklædningshåndværker og er over halvvejs igennem uddannelsen. Min store passion er, at blive selvstændig designer med eget tøjmærke. Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af, hvor jeg skal starte.
Jeg er ved at udvikle en kollektion med X-antal sæt tøj. Har fået lavet et logo og fundet navn til mit mærke.
Hvad gør jeg så nu ? Jeg kan selv tegne, designer og sy mit tøj, men hvordan får jeg det hele markedsført og ført frem i lyset ? Alle designer ved jo at et modeshow under modeugen er optimal PR, men hvordan når man så langt ?
Nu er jeg jo studerende og har måtte sætte hele mit kollektion lidt på pause, da jeg har svært ved at dække det hele økonomisk. Så tænkte jeg på en sponsor, men hvem kontakter man når man har med tøjdesign at gøre ? :S hvem kunne finde på at støtte op om sådan et projekt ?
Håber på der er nogle kloge hoveder derude, der kan give mig lidt råd om, hvordan jeg kommer videre, med udviklingen af min drøm
Det ville måske være en alternativ måde at gøre det på, men een måde var at finde nogle populære modeblogs og tilbyde dem en form for beklædningsgenstand mod at de så blogger om det og derved skaber opmærksomhed over dit brand
Hvis du tror på det kan du få produceret tøjet i udlandet, og starte med at sælge fra egen hjemmeside - eller have hjemmesiden som et "display". Når du har tingene på plads, altså du har et fysisk produkt der klar til at blive solgt kan du skabe noget kenskab til mærket. F.eks. arrangere møder med de store og midnrestore tøjwebshops o.l. og hører om de vil sælge tøjet fra deres kollektioner. jeg kender da Bïmmel som er et mærke af en gut fra mit område af, han er i gang med Teko og han har da fået etableret nogen aftaler med jeg mener smartguy eller ellos (hvad de alle sammen nu hedder.).
Lav noget viralt markedsføring.. Klæd en nøgen pige kun i frt en jakke fra dit mærke.. Whatever, gør noget der vækker opsigt så folk får øje på dit mærke
Tag kontakt til alle de modeshows, større og mindre der nu findes.. Lav dit eget modeshow i den lokale by? Lokale skole?
Tag et sats, og send noget af dit tøj til nogen kendte, det har jeg da hørt om er meget udbredt i usa når de skal på catwalk, ja bare generelt.. Ved sgu ikke hvordan det er i Danmark :)
Det ville måske være en alternativ måde at gøre det på, men een måde var at finde nogle populære modeblogs og tilbyde dem en form for beklædningsgenstand mod at de så blogger om det og derved skaber opmærksomhed over dit brand
Ja, det lyder lidt vildt, men har ikke tænkt på det før, men vil da prøve. Er sku klar til at prøve alt :)
Hvis du tror på det kan du få produceret tøjet i udlandet, og starte med at sælge fra egen hjemmeside - eller have hjemmesiden som et "display". Når du har tingene på plads, altså du har et fysisk produkt der klar til at blive solgt kan du skabe noget kenskab til mærket. F.eks. arrangere møder med de store og midnrestore tøjwebshops o.l. og hører om de vil sælge tøjet fra deres kollektioner. jeg kender da Bïmmel som er et mærke af en gut fra mit område af, han er i gang med Teko og han har da fået etableret nogen aftaler med jeg mener smartguy eller ellos (hvad de alle sammen nu hedder.).
lav nogen facebook konkurrencer
Lav noget viralt markedsføring.. Klæd en nøgen pige kun i frt en jakke fra dit mærke.. Whatever, gør noget der vækker opsigt så folk får øje på dit mærke
Tag kontakt til alle de modeshows, større og mindre der nu findes.. Lav dit eget modeshow i den lokale by? Lokale skole?
Som nævnt, tag kontakt til modeblogge o.l.
Meget mere.
Har også tænkt nogle af de tanker, men syns mange af tingene kræver, man kender nogen, der kender nogen :)
Tag et sats, og send noget af dit tøj til nogen kendte, det har jeg da hørt om er meget udbredt i usa når de skal på catwalk, ja bare generelt.. Ved sgu ikke hvordan det er i Danmark :)
Haha ja det er fandme et sats, så er der en ret stor chance for man aldrig ser sit tøj gen :)
Det har du ret i. Det bare fordi man hører om de der "ukendete" mærker i USA som sender deres produkter til nogen kendte.. disse personer synes så det er pisse fedt, og taget det på på catwalken. Bum ALLE køber det.. Der er så magne eksempler med det : P
Nå men det var også bare en tanke ud af boksen, har sgu ikke forstand på tøj hæhæ ; )
En idé, som jeg selv ville bruge hvis jeg skulle ud og brande mit tøj, smykker eller sko.
Hvis du har nogle venner/familie som er i rampelyset, måske professionel sportsudøver eller tilbringer tid med andre kendte i Danmark. Så ville jeg spørge om de ikke ville hjælpe med branding og tage noget af dit tøj på til arrangementer eller lign. Evt. få taget nogle billeder af dem og smidt på facebook, hjemmeside m.m .. Kan være det her er helt skævt eller du kan følge min idé . Ønsker dig held og lykke med dit projekt :-)!
En idé, som jeg selv ville bruge hvis jeg skulle ud og brande mit tøj, smykker eller sko.
Hvis du har nogle venner/familie som er i rampelyset, måske professionel sportsudøver eller tilbringer tid med andre kendte i Danmark. Så ville jeg spørge om de ikke ville hjælpe med branding og tage noget af dit tøj på til arrangementer eller lign. Evt. få taget nogle billeder af dem og smidt på facebook, hjemmeside m.m .. Kan være det her er helt skævt eller du kan følge min idé . Ønsker dig held og lykke med dit projekt :-)!
Hej Jeg kan helt sikkert følge dig, men kender desværre ikke den slags mennesker, men helt sikkert en god ide :)