|
Hej Har søgt en del rundt, fået ondt i maven, udviklet depressioner osv. Jeg ved godt at dette område er diskuteret til hudløshed herinde, men jeg tillader mig alligevel at starte igen. Vi er en lille familie på 4 (Far, mor, søn og datter) som pt. har under 50 kvm. til vores rådighed, fordelt på 2 rum. (Ret belastende). Jeg købte ejerlejligheden på toppen, og gav dengang 1.525.000. I dag er vi teknisk insolvente, og et salg er derfor udelukket. En løsning på vores problem er at udleje vores 2V'er og så selv leje noget større. Så langt, så godt! Jeg skal nu prøve at lave nogle beregninger på hvordan vores økonomi ser ud ved en udlejning, altså hvor meget kan vi sidde for i en ny lejlighed. Jeg regner med at Kapitalafkastsordningen må være det bedste for os, men hvordan kan jeg lægge et budget? Jeg regner med at vi tager 6.000 kr pr. måned = 72.000 kr. om året, hertil kommer A/C varme + TV-Pakke = 6.717 kr/år Af udgifter har vi: Fællesudgifter (Administration af fælleslån + Fællesudgifter + A/C Varme + TV-Pakke) = 17.695 kr/år Renteudgifter ca. 36.572 kr/år (Herunder også bidrag på realkreditlånet) Ejendomsskat: 2.460 kr/år Jeg har holdt alt hvad der hedder afdrag ude, gætter på at det må være korrekt? Kommer "overskuddet" til at have indflydelse på evt. topskat? Håber virkelig at der er nogen som kan rede det lidt ud for mig, før jeg har revet alt håret ud! På forhånd tak! |
Supplerende:
Jeg har også et forbrugslån, kan disse renteudgifter med fordel trækkes med over under kapitalafkastet?
Lejligheden er købt i 2006, hvis det skulle have nogen betydning
Bliv gratis medlem