Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ASP/SQL: Hjælp min website overbelaster mit webhotels server?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der egentlig nogen begrænsning i antallet af felter med index og hvordan måler man hastigheden på forespørgsler?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:04

Niels Henriksen:

Tom Frank Christensen:
Hvorfor bruger du egentlig ASP & MySQL sammen? Det kan være noget HØ for at sige det direkte..

Kun hvis koden er noget hø.. jeg kender flere sites som kører ASP og mySQL med store datamængder og det kører fint... 

Jeg skrev også "KAN" være noget hø :)

Tilmeldt 21. Nov 11
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 16:18

Jeg har delt min SQL op i to kald så der er et der henter generelle info om billedet (dem som vises i toppen) også nedenstående der kun lige henter det enkelte billede og de info der skal ti at vise det i tabellen som har de 90000 billeder.

Er denne SQL den mest optimerede til at hente en post i en tebel med over 90000 poster eller hvad kan gøre det mere effektivt?

SELECT Billeder.id, Billeder.sti, Billeder.filkode, Billeder.tekst, Billeder.width, Billeder.height, Billeder.vist, Billeder.visttotal, Billeder.settings, Kalender.dato, Kalender.kategori, Kalender.antal
FROM Billeder, Kalender
WHERE Kalender.id = '968'
AND Billeder.ref = Kalender.id
GROUP BY Billeder.id
ORDER BY Billeder.capturetime, Billeder.id
LIMIT 15 , 1

Jeg kan stadig ikke helt forstå det med indexering om jeg har brugt det uden at vide det eller hvad det skal gøres hvis nogle kunne vise mig det på denne SQL eller noget spimplere?

Har det noget forskel på i hvilken rækkefølge WHERE betingelserne komme f.eks. hvis dem som hurtigst udelukker en masse poster skulle komme komme først?

/Magnus

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:26

Hej Magnus

Har du index på Billeder feltet? Hvis der er 90k billeder og intet index, så kan det godt svække din server.

Kan du eventuelt midlertidig give mig eller en anden der ved noget om SQL adgang til en phpmyadmin?

Tilmeldt 21. Nov 11
Skrevet kl. 16:35

Index på Billeder er det det der hedder "Primær" med sådan et nøgle symbol som jeg altid markere den første celle den unikke og autonummerering?

Smid mig en mail på foto@arnason.dk så må du meget gerne kigge om jeg har gjort det rigtigt det vil jeg være rigtig glad for.

/Magnus

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:40

Indy:
SELECT Billeder.id, Billeder.sti, Billeder.filkode, Billeder.tekst...

Det er ikke en løsning på dit problem, men skal blot ses som et tip til hvordan du kan gøre din SQL kode mere overskuelig. I tilfælde af du skal udføre en SQL kommando på flere tabeller, kan du give hver tabel et 'nickname' i kommandoen. Et lille eksempel kunne se sådan her ud: SELECT a.id, a.sti, a.filkode FROM billeder as a, kalender as b WHERE b.id=968 . Jeg håber det kunne bruges, og du får løst dit problem :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 16:41

Det er sendt

Tilmeldt 21. Nov 11
Skrevet kl. 15:39

Jeg har nu fået indexeret min database og det har givet lidt mindre forbrug på min server.

Efter en snak med mit webhotel fandt jeg ud af at det er et alle andet i mine koder der tager tid og server forbrug. Det er asp-serveren som belastes og ikke så meget databasen.

Men hvordan finder jeg ud af hvilken stump/linie koder som i min asp-fil som tager den meget tid/forbrug.

Er der en måde hvor jeg kan lave en datediff-funktion jeg kan sætte ind flere stede på min side hvor jeg kan få printet hvor mange mili eller nano sekunder der der er gået fra den første linie i filen blev læst af serveren?

Eller er der en anden måden jeg kan lokalicere mit servertid uden at gå ind og fjerne hele kodestumper med istedet kunne se nogle mellemtider i afviklingen afsiden.

/Magnus

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 16:06

Indy:
Er der en måde hvor jeg kan lave en datediff-funktion jeg kan sætte ind flere stede på min side hvor jeg kan få printet hvor mange mili eller nano sekunder der der er gået fra den første linie i filen blev læst af serveren?

Ja...  http://www.plus2net.com/asp-tutorial/date-diff.php

Indy:
Eller er der en anden måden jeg kan lokalicere mit servertid uden at gå ind og fjerne hele kodestumper med istedet kunne se nogle mellemtider i afviklingen afsiden.

Det du kan gøre er at omklamre kodestumper med

if false then

[kode der ikke skal køres]

end if

eller sætte en variabel ind istedet for false som du så har sat til false.

Du kan skrive tiden ned i en logfil (så nu har du chancen for at lave en log-funktion :D) og så læse den.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)