Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spøgelsesbilister - nå ja, hvad så?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoer,

Som overskriften antyder, så er spøgelsesbilister jo ikke rigtig noget der fylder hos andre end 95% af den danske befolkning og især ikke hos den vejmyndighed der bestemmer hvordan foranstaltninger mod spøgelsesbilister skal udformes.

Jvf tråde på amino om emnet

+

Det er min mening at vi i PL Brake ikke refererer fra møder med f.eks. Vejdirektoratet eller for den sags skyld offentliggør breve fra møder, fordi enhver samtale eller drøftelse der tages ud af sin sammenhæng, kan misbruges til at vise lige nøjagtigt det modsatte af sammenhængen.

Nu har Vejdirektoratet så i tråden fra Ingeniøren net vedhæftet et brev fra et møde vi havde med dem i august 2005. I dette brev fremgår det at Vejdirektoratet har sagt ja til at teste vort anti-spøgelses vejskiltesystem - men det har de aldrig tilkendegivet.

De vil gerne teste vort mobile vejskiltesystem beregnet for vejarbejde og kun for vejarbejde.

Vejdirektoratets argumentation er netop at prisen for sikring mod spøgelsesbilister er for høj.

At Vejdirektoratet argumenterer som de gør, kan jeg kun aflæse som en panikreaktion på et rimeligt spørgsmål om hvorfor spøgelsesbilistområdet er så lavprioriteret fra Vejdirektoratets side, især når test af vort system er anbefalet af så mange forskellige meget store aktører indenfor vejsikkerhedsområdet i Danmark.

Enhver test koster penge, det ved enhver. Når Vejdirektoratet betaler 50-80.000 DKK for hver rampe de sætter blink på, samt indkøber den sorte hånd, så betaler Vejdirektoratet og ikke leverandørerne. Når vi skal teste vort system med Vejdirektoratet - så skal vi sørme selv betale. Hvem er det monstro der har problemet med spøgelsesbilister? PL Brake eller Vejdirektoratet?

Mvh  Lars C

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:56
Ta'' en Valium, Lars... ;-)

Se det som en åbning og skynd dig at ringe til VD for at aftale et møde.
Tag samtidig kontakt til trafikministeren (hedder det transportministeren for tiden) - og bed om et beløb fra trafikpuljen til test. Det er midt på året, så puljen er sikkert ikke disponeret fuldt ud endnu.

Held og Lykke

mvh Hans

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 16:13
Dato: 30-05-2007 15:56:25 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Ta'' en Valium, Lars... ;-)

Se det som en åbning og skynd dig at ringe til VD for at aftale et møde.
Tag samtidig kontakt til trafikministeren (hedder det transportministeren for tiden) - og bed om et beløb fra trafikpuljen til test. Det er midt på året, så puljen er sikkert ikke disponeret fuldt ud endnu.

Held og Lykke

mvh Hans

Kære Hans,

Jeg har selv med de mest positive sælgerbriller svært ved at se at VD''s svar er andet end en smækken med døren. Den omtalte trafikpulje til test i Transportministeriet, kender jeg ikke, har du evt et link?

Mvh  Lars C

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:15
Lars, siger du at brevet er falsk, eller hvad er budskabet præcist?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 16:33
Dato: 30-05-2007 16:15:29 Forfatter: AndersSaugstrup Lars, siger du at brevet er falsk, eller hvad er budskabet præcist?

Hej Anders,

Nej brevet er ikke falsk, men indholdet stemmer ikke overens med mødet. På mødet drøftede vi vores mobile vejskiltesystem kaldet MUS, dette system er delvist baseret på RW2 teknologien. At Vejdirektoratet skriver forkert og samtidigt viser at de egentlig ikke er interesseret, betyder blot at en verifikation af indholdet er ligegyldig, fordi det blot er et brev af mange der normalt ikke har en fis betydning, altså lige indtil Vejdirektoratet bringer det frem offentligt, hvilket jeg selvfølgelig aldrig havde forventet at de gjorde - fordi jeg jo heller ikke refererer fra vore møder med Vejdirektoratet.

Det er måske værd at bemærke at vi har haft tæt kontakt med Vejdirektoratet også siden august mødet bl.a. via vort tætte samarbejde med Center for Trafik og Transport (CTT) på DTU og Vejdirektoratet har ikke på nogen som helst måde tilkendegivet overfor CTT at de gerne så vort system til test - dette selvom Vejdirektoratet ved at vi udvikler sammen med CTT.

Mvh  Lars C

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:43
Hej Lars.

Jeg er slet ikke enig. Når du går ind i en offentlig debat og fortæller at vejdirektoratet har sagt ellers tak til at redde liv med dit produkt, og de så har et brev hvor der står at de gerne hører nærmere. (jeg orker ikke at citere dig og deres brev korrekt. Du kender ordlyden og forstår sikkert meningen) så er det dig, som ikke ser godt ud. Og det er lige meget om du ikke har ønsket at referere fra mødet, for det gjorde du i det sekund, hvor du skrev, at de ikke var interesserede.

Du har offentligt beskyldt VD for at overse noget som indirekte kunne redde menneskeliv, og så er det ikke klædeligt at du er træt af et brev, som de faktisk har sendt dig.

Man skal ikke køre med snescooter, når man selv bor i en iglo, som en af mine venner siger.

Jeg skriver ikke dette for at råbe, men for at få dig på rette spor: Sporet som har en endestation, som hedder storstilet test af PL Brake''s system. Du må gå til forsoningsmøde med en valium under hver armhule og een under tungen og sige: Jeg blev frustreret og det må I sgu undskylde. Hvor står vi og hvordan kommer vi videre mod bedre sikring mod spøgelsesbillisterne?

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 17:42
Hej Anders,

Jeg beklager men du kender simpelthen ikke baggrunden, når du kan skrive som du gør. Vi har flere breve hvor Vejdirektoratet (VD) skriver at de gerne vil teste - Men... og her springer kæden af.

./. VD har ikke villet stille prøvestrækning til rådighed,

./. VD har ikke ønsket at deltage som part - men vil gerne aflive projektet hvis vi ikke overholder alle de regler der enten er ved lov eller som de selv finde på - såsom at det er forbudt at bruge firkantede skilte til fartbegrænsning, selvom de på det tidspunkt hvor udsagnet kom fra VD at de selv brugte den type skilte på Ring 3

./. VD har ikke ønsket at deltage i projektet, fordi de ikke kan deltage i privat udvikling, selvom de som monopol bestemmer alt der skal foregå på det statslige vejnet (motorveje etc)

Vi har søgt på alle mulige måder at få VD i tale, vi lavede ovenikøbet i juli 2005 en følgegruppe bestående af vejsikkerhedschefer fra 11 amter, 3 politikredse, falck region syd, CTT samt et par ret store virksomheder i branchen. Desuden fik denne følgegruppe, alle medlemmer af folketingets trafikudvalg samt VD et månedligt nyhedsbrev, der beskrev hvad der skete - og lige meget har det hjulpet.

At skrive at vi skal søge forsoning, forsoning for hvad?

Jeg er ikke frustreret - det er vilkårerne for en udviklingsvirksomhed at det er svært at trænge igennem, men jeg bliver harm når VD vasker deres hænder på denne måde.

Mvh  Lars C

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:51
Da jeg arbejdede med trafikpolitik havde Trafikministeren sin egen pulje, Trakfipuljen, som hun og senere han selv kunne råde over til ting der bare skulle løses her og nu. Puljen kunne ikke søges direkte, men ministeren kunne rundhåndet dele ud af den, hvis der kom et projekt forbi, som var godt nok.

Men hvis du er så overbevist om, at VD aldrig bliver din medspiller, så kan du egentlig lige så godt lukke projektet med det sammen og bruge din tid på noget bedre?

Jeg har naturligvis ingen viden om jeres forløb med VD, men når de offentliggør et brev, hvor de skriver til jer, at de gerne vil teste jeres system (godt nok et andet system end det omtalte), må du da samle processen op derfra. Ring og sig: "Vi har vist talt lidt forbi hinanden - lad os nu få sagen på sporet igen." Hvis du selv er for følelsesmæssigt engageret (læs: vred), kan det være en idé at have en mindre involveret med på sidelinien til at holde skæg for sig og snot for sig.

mvh Hans

Tilmeldt 17. Aug 05
Skrevet kl. 18:20
Dato: 30-05-2007 17:51:15 Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Da jeg arbejdede med trafikpolitik havde Trafikministeren sin egen pulje, Trakfipuljen, som hun og senere han selv kunne råde over til ting der bare skulle løses her og nu. Puljen kunne ikke søges direkte, men ministeren kunne rundhåndet dele ud af den, hvis der kom et projekt forbi, som var godt nok.

Men hvis du er så overbevist om, at VD aldrig bliver din medspiller, så kan du egentlig lige så godt lukke projektet med det sammen og bruge din tid på noget bedre?

Jeg har naturligvis ingen viden om jeres forløb med VD, men når de offentliggør et brev, hvor de skriver til jer, at de gerne vil teste jeres system (godt nok et andet system end det omtalte), må du da samle processen op derfra. Ring og sig: ''Vi har vist talt lidt forbi hinanden - lad os nu få sagen på sporet igen.'' Hvis du selv er for følelsesmæssigt engageret (læs: vred), kan det være en idé at have en mindre involveret med på sidelinien til at holde skæg for sig og snot for sig.

mvh Hans

Hej Hans,

Jeg er da ret sikker på at Vejdirektoratet kan og vil blive vores medspiller, hvis de vil - beskrivelsen af forløbet var en visualisering af hvor kompliceret ting kan blive, især hvis spillereglerne ikke er ens. Desuden rammer det mig hver gang at der sker ulykker der kunne have været forhindret for længst.

Jeg regner med at skrive kontrakt med en af de rigtig gode amino ord-tryllerer indenfor de næste par dage - det kan måske fjerne mig lidt fra rampelyset.

Mvh Lars C

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)