Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Wordpress. Hvordan redigere man 'Comment'-funktionen?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Jeg har forsøgt mig at lave en wordpress side, hvor det skal være muligt at kommentere på indlæg.

1. Jeg vil meget gerne have lavet standardfunktionen om, så den er på dansk, så der ikke står: 'Post a comment', 'Leave a reply' osv osv.

2. Er det muligt at tilføje eller lave den om, så man skriver en tal/bogstavskode for at validere indlægget i stedet for at man skal være logget ind?

3. Der er eventuelt en widget, der klarer alt dette for mig? :D

Jeg glæder mig til at høre fra jer!


Mvh

Casper

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Casper.

1. Hvis du ikke allerede har indstalleret WordPress på dansk, så kan det måske løse dit problem. Det kan hentes her: http://da.wordpress.org/

Hvis du allerede har WordPress på dansk eller det ikke hjalp at installere den danske version, så skal du manuelt ændre det i temafilerne. Naviger derfor til følgende mappe: /wp-content/themes/NavnetPåDitTema/

I denne mappe burde der være en fil der hedder comments.php. Find de sætninger, som du ønsker at oversætte, ret dem og gem derefter ændringerne.

2. Du kan godt slå krævet om login fra. Klik på menupunktet Indstillinger derefter Diskussion. På denne side skal du under punktet "Andre kommentarindstillinger" fjerne fluebenet ud for "Brugere skal være registrerede og logget ind for at kommentere".

3. Der findes et plugin der tilbyder, at brugerne skal indtaste tal/bogstaver for at validere indlægget. Du kan findes dem ved at søge efter "WordPress Captcha Plugin" eller kigge på dette plugin: http://wordpress.org/extend/plugins/captcha

En anden mulighed er blot, at gå til Indstillinger -> Diskussion og sæt flueben ud for følgende indstilling: "En administrator skal altid godkende kommentaren".

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Mange tak for dit detaljeret svar! Det hjalp virkelig. Jeg har dog et par følgespørgsmål.

Kan man installere den danske version oven i den engelske?
Jeg har allerede valgt et theme og ændret en masse på det. Hvis jeg installere den danske oven i den engelske, bliver alt mit arbejde så resettet?

Jeg har kigget meget på comment.php. Herinde kan jeg finde flere steder, hvor jeg kan ændre tekster. Dog ikke teksten som 'Leave a Reply', 'post comment' og lingende. De er ikke til at finde i comment.php.

// Casper

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper.

 

For at skifte sproget for WordPress, kan du gøre følgende:

1. Hent den danske version af WordPress

2. I mappen "/wp-content/languages/" findes der de danske sprogfiler.

3. Kopier sprogfilerne ind på din nuværende WordPress installation (i den tilsvarende mappe)

4. I din nuværende wp-config.php skal du finde linjen "WPLANG" (hos mig er det linje 72) og ændre til følgende: define ('WPLANG', 'da_DK');

Du kan også læse WordPress' egen guide her: http://codex.wordpress.org/Installing_WordPress_in_Your_Language

 

Hvis det ikke ændrer sproget for dit tema, så er her et andet trick, der måske kan hjælpe:

1. Hent hele temaet ned på din computer (hvis det ikke allerede findes lokalt).

2. Søg i mappen efter "Leave a reply" eller "Post comment".

3. Der skulle meget gerne dukke de filer op, som indeholde disse sætninger. Derefter kan du prøve at ændre teksterne i de tilsvarende filer, på din server.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal have mange tak for dine utroligt gode og detaljeret svar.!
Jeg vil gå i krig med det lige her og nu. :)

Fortsat rigtig god dag og tak for din tid og viden!

Med venlig hilsen
Casper

Fra Regstrup
Tilmeldt 3. Feb 08
Indlæg ialt: 26
Fra  Co-Sponsor IO SoftGame Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper.

Det var skam så lidt :-)

Du må endelig melde tilbage om det virkede at gøre nogle af de ting jeg skrev.

God fornøjelse med det og ha' en dejlig dag.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Nybroe:

Kære Aminoer

Jeg har forsøgt mig at lave en wordpress side, hvor det skal være muligt at kommentere på indlæg.

1. Jeg vil meget gerne have lavet standardfunktionen om, så den er på dansk, så der ikke står: 'Post a comment', 'Leave a reply' osv osv.

2. Er det muligt at tilføje eller lave den om, så man skriver en tal/bogstavskode for at validere indlægget i stedet for at man skal være logget ind?

3. Der er eventuelt en widget, der klarer alt dette for mig? :D

Jeg glæder mig til at høre fra jer!


Mvh

Casper

Hej,

Jeg kan godt hjælpe dig hvis du ikke har fået det lavet? :D

Hilsen Mike Nielsen

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@morten - du hører fra mig. :)

@mike - tak for din henvendelse, men med den detaljeret forklaring, er det intet problem for mig at klare det selv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

wp-includes/comment-template.php

 iPhone 6

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Dalgaard Johansen:
Du må endelig melde tilbage om det virkede at gøre nogle af de ting jeg skrev.

Det virkede perfekt. Nemt og smertefrit!

Mange tak endnu en gang. :)

Go' vind og go' dag

// Casper

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)