Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udgifter ved opstart

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg f.eks giver 5000.- incl moms for min hjemmeside. Putter jeg den i regnskabet? Kommer momsen bare i købsmoms eller hvordan?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10

Ja hvis du er moms registreret og hjemmesiden naturligvis er til selskabet, så bogfører du den som helt normal omkostning (også selv om den er fra kort inden du fik momsregistrering, så accepterer skat/moms generelt den slags opstartsomkostninger.

Ja momsen er købsmoms. Har du et bogføringsprogram og bogfører på en konto med moms, så skriver du 5000 i debet og programmet vil selv sætte 1000 kr som købsmoms og 4000 kr for hjemmesiden. Uden program, så er det bare manuelt. Det er dog en FORUDSÆTNING at moms fremgår af regningen for hjemmesiden - (at de som har solgt dig den er momsregistrerede og derfor har faktureret med moms,) eller er der naturligvis ikke moms fradrag for dig

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:19
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 20:57

Hej Jakob,

Du kan prøve Billy's Billing gratis i 30 dage. Det er et regnskabsprogram der er lavet, da jeg selv var træt at gamle regnskabsprogrammer, med alt for mange funktioner og dårligt design.

Så prøv det idag, jeg er sikker på, at du ikke vi fortryde det :) Der er ingen binding!

Prøv det her

Mvh
Toke 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)