Hej alle iværksættere! På forhånd til! :-) Med venlig hilsen Mahyar Ghaedi |
Mahyar:Hej alle iværksættere!
Jeg er gået i gang med et projekt som går ud på at starte en webshop hvor jeg vil sælge stickers til MacBook og PC. Det er stickers som både er nogle sjove, nogle med tegneserie/film figure og en masse med musik artister som vil være mit main focus!
Så er det at jeg har fundet etsy.com som har en masse små "shops" der sælger sådan nogle klistermærker.
Her på linket kan i se at der er en masse forskellige stickers og der er mange folk der sælger præcis de samme stickers, så mit spørgsmål er så om de er copyrightet af en person, eller om jeg bare skal tage dem jeg har lyst til at smække dem op på min webshop?
http://www.etsy.com/search/handmade?q=macbook%20decals&view_type=gallery&ship_to=DK&min=0&max=0
Udover dette, vil jeg lave nogle billeder af kendte musik kunstnere om til stickers. Skal man så have tilladelse af fotografen/pladeselskab eller er det lige meget når man redigerer i billedet og får det til at se anderledes ud?På forhånd til! :-)
Med venlig hilsen
Mahyar Ghaedi
Der er ophavsret på alt på den side du har linket til.
Hvis du vil omgå denne, så skal du få nogle tegnere til at lave noget for dig eller du skal redigere billeder i photoshop og lave dine egne versioner. Det betyder dog ikke at du ikke kan sagsøges, da du nok ikke skal lave en Simpsons figur og så tro at der ikke er en chance for at de kommer efter dig.
Men hvorfor ikke lave noget unikt istedet?
Det er dyrt, men kan da være du kan få et samarbejde med en tegner som kan medføre at I opfinder en ny sej figur som alle bare må have..