Jeg kunne godt tænkte mig, og hører om jeres erfaringer med en personlig Job Coach. Jeg står overfor at skulle have et par timer med en, og jeg vil derfor gerne vide, om der er ting man selv kan forberede hjemmefra, så man ikke spilder tiden. Jeg har aldrig selv tidligere prøvet sådan nået, så kunne være rart, hvis der var nogen af jer derude, som har haft samtaler med en, og kunne give ud af jeres erfaringer omkring hvad der er vigtigt, at have med hjemmefra, eller klargjort til samtalerne. Det jeg havde i tankerne, var at en Job Coach kunne kigge CV igennem, og komme med forbedringsforslag. Kunne gøre en bedre rustet og afklaret, hvad man skal satse på i fremtiden, og hvad eventuel uddannelse man skulle kigge på, og hvad slags job stillinger man skulle søge, og gå efter. Men er dog lidt i tvivl, hvor godt de kan afklarer ens muligheder, da det ser sort ud i min kontor branche omkring arbejde for tiden.
|
Hej Søren
Er det dig selv som har booket en coach? Det lyder ikke sådan
Hvis det ikke er, så er der vel et formål med hvorfor du skal have en coach? Altså en dagsorden for jeres møde omkring hvad i skal tale om?
Det kommer an på hvilken coach du skal mødes med, hvad kompetencer har personen og hvilke områder arbejder denne coach inden for?
Det undrer mig at du er helt på bar bund, mht indhold?
En ting du kan gøre er:
Overvej hvad vil jeg benytte denne coach til?
Hvorfor vil jeg benytte denne coach til dette?
Hvordan vil jeg gøre?
Jeg arbejder selv med virksomhedder og deres ansatte, men hjælper ikke med CV, af den simple grund - Det er ikke noget jeg er særlig god til Til gengæld kan jeg hjælpe med andre ting som, eks performans, mål osv..Så hvis jeg var i din situation, ville jeg undersøge hvilke områder din coach arbejder inden for, evt ringe og høre hvad du kan forberede.
God fornøjelse
Hilsen
Stine