Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Individuel Job Coaching

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænkte mig, og hører om jeres erfaringer med en personlig Job Coach.

Jeg står overfor at skulle have et par timer med en, og jeg vil derfor gerne vide, om der er ting man selv kan forberede hjemmefra, så man ikke spilder tiden.

Jeg har aldrig selv tidligere prøvet sådan nået, så kunne være rart, hvis der var nogen af jer derude, som har haft samtaler med en, og kunne give ud af jeres erfaringer omkring hvad der er vigtigt, at have med hjemmefra, eller klargjort til samtalerne.

Det jeg havde i tankerne, var at en Job Coach kunne kigge CV igennem, og komme med forbedringsforslag.

Kunne gøre en bedre rustet og afklaret, hvad man skal satse på i fremtiden, og hvad eventuel uddannelse man skulle kigge på, og hvad slags job stillinger man skulle søge, og gå efter.

Men er dog lidt i tvivl, hvor godt de kan afklarer ens muligheder, da det ser sort ud i min kontor branche omkring arbejde for tiden.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Vestergaard-coach.dk Skrevet kl. 18:25

Hej Søren

Er det dig selv som har booket en coach? Det lyder ikke sådan Smile

Hvis det ikke er, så er der vel et formål med hvorfor du skal have en coach? Altså en dagsorden for jeres møde omkring hvad i skal tale om?

Det kommer an på hvilken coach du skal mødes med, hvad kompetencer har personen og hvilke områder arbejder denne coach inden for?

Det undrer mig at du er helt på bar bund, mht indhold?

En ting du kan gøre er:

Overvej hvad vil jeg benytte denne coach til?

Hvorfor vil jeg benytte denne coach til dette?

Hvordan vil jeg gøre?

Jeg arbejder selv med virksomhedder og deres ansatte, men hjælper ikke med CV, af den simple grund - Det er ikke noget jeg er særlig god til Smile Til gengæld kan jeg hjælpe med andre ting som, eks performans, mål osv..Så hvis jeg var i din situation, ville jeg undersøge hvilke områder din coach arbejder inden for, evt ringe og høre hvad du kan forberede.

God fornøjelse

Hilsen

Stine

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Lydeder for mig som lig det jeg blev tilbudt af Jobcentret i Vejle.

De var noget anmasende for at jeg tog i mod tilbudet, men fandt det spild af pengene. ( er så også selv coach )

Men der kunne vi få gennemgået CV, ansøgniger, hjælp til at skrive dem og hvis vi ønsked kunne de tage kontakt til virksomhederne.

Men som Stine skriver, så tænk over hvad du vil have ud af mødet, og hvad du kan bruge det til.

Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 20:39

Hej Michael og Stine, det er på AOF Center, hvor jeg har fået et par personlige enkelt timer over 14 dage af Jobcenteret.

Jeg er meget i tvivl om hvad personen har af kvalifikationer bag sig, da jeg ikke har kunne nå at få fat i vedkommende, da det starter imorgen tidlig.

Jeg har selv valgt at opsøge det, og taget kontakt til AOF skolechef, da jeg håber det kan hjælpe mig, da Jobcenterets tilbud har været helt håbløse uden nået indhold.

Jeg har været igennem diverse aktiverings kurser hos anden aktør, hvor jeg ikke fik nogen hjælp, så jeg håber personlig coach kan hjælpe mig.

Men kan jeg få afklaret hvad mål, og hvad jeg skal søge, og gå efter og hjælp til CV ville det være godt.

Da jeg virkelig mangler nogle som kan se tingene på en helt anden måde en en selv, og hjælpe en med at få lavet en plan for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01

Søren:
Jeg er meget i tvivl om hvad personen har af kvalifikationer bag sig, da jeg ikke har kunne nå at få fat i vedkommende, da det starter imorgen tidlig.

Det er ikke noget jeg vil gætte på, for det er umuligt at vide for os. Det findes utroligt mange forskellige "grene" af coaches.

Men ved første møde, aftaler jeg altid med kunderne hvad deres ønske er af Coachingen, hvad vi skal snakke om, og hvad der forventes af mig. Men andre ord, så er det dig der sætter dagsordnen. Og det er ikke coachen der giver dig svarene men dig selv.

Men held og lykke i morgen.

Tilmeldt 1. Jun 09
Skrevet kl. 21:30

Jo Tak Michael

Jeg tager dine råd med til imorgen, og håber det bedste.

Jeg er ihvertfald glad for alt den hjælp i begge to har givet mig.

Det bliver ihvertfald nyt og spændende.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:45

Jeg ville forvente af én, der kalder sig jobcoach, at han kan hjælpe dig med at afklare dine ønsker overfor dine reelle muligheder, hjælpe dig med at opstille høje, men realistiske mål og guide og motivere dig til de første skridt. Derudover bør han kunne følge op og hjælpe dig med at justere kursen undervejs i dit jobsøgningsforløb.

Men det er desværre også sandsynligt, at han bare kan sige; "Det ved jeg ikke, hvad synes du?"

Hav på forhånd så klart et billede af dine egne ønsker for fremtiden som muligt. Og vær åben over for at lade dig lede af coachens spørgsmål. Vær indstillet på at nå nye erkendelser, og drop al skepsis, mens I er i session. Du kan altid kigge det hele kritisk igennem bagefter.

Venlig hilsen

Hans
(tild. Erhvervsvejleder - så jeg har haft en del af den slags samtaler - det var nu før, nogen fandt på at kalde det for coaching).

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 09:58

Hans Stokholm Kjer:

Venlig hilsen

Hans
(tild. Erhvervsvejleder - så jeg har haft en del af den slags samtaler - det var nu før, nogen fandt på at kalde det for coaching

Hej Hans.
Herlig beskrivelse.
Hvor er det synd at alt skal have tåbelige (og fine) titler idag.
I gamle dage var en sælger en sælger. Nu hedder de account manager - det lyder sgu mere som en bogholder.
Forleden mødte jeg en personalechef, herligt. Ikke noget med fine HR-forvirrende titler.
Manden var hvad han kaldte sig. Og stolt af det.

Hyg dig Hans

Vi ses
Hilsen
Rolf

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)