Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vedr. fakturering af kursus for mig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et dilemma hvor jeg skal træffe en beslutning og vil da høre jeres råd

Jeg har gennem 4 år arbejdet for en stor kunde nogle dage om ugen.
For en ny opgave jeg skal til at gå igang med kræver de at jeg deltager i et 3 dages kursus i deres software (ialt 25 timer)
Dette krav er en del af deres IT policy og kurset er betalt af kunden. Virksomhedens egne ansatte skal deltage i kurset på samme vilkår, omend de får løn under kurset.

Mit dilemma er at jeg helst gerne vil fakture de 25 timer for min tid på kurset, idet jeg ikke kan bruge denne viden fra kurset hos nogen anden kunde, samt at kravet om deltagelse på kurset jo kommer fra kunden.
En del brugere har nævnt at 1 dages kursus ville være nok, omend det er en anden side af sagen

Hvad mener I, bør jeg fakturere de 25 timer, eller lade denne del være gratis?
Jeg overvejer at spørge ham jeg referere til, hvad han siger til fakturering.
Hvis de siger nej, vil jeg selvf. acceptere dette, men også ærgre mig lidt

mvh Lars

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 13:03

Jeg ville fakturere dem. 

Hvis det er et krav at du tilegner dig noget viden udover det du har, førend du kan hjælpe dem - så er det naturligvis fakturérbart. Man kan argumentere for, at det ville give mening at slå halv skade i det tilfælde, at den viden du tilegner dig er meget generel og kan bruges til andre ting også. Som jeg læser det, er det dog ikke tilfældet.

Hvis jeg modtager en udviklingsopgave på et site/system jeg ikke har kendskab til, så fakturerer jeg også den tid der bruges på at sætte sig ind i tankegangen hos den programmør der har lavet det i sin tid, så jeg kan lave de rettelser kunden har bedt om - det har jeg aldrig oplevet problemer med. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47192
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:05
Frands svar er da godt, men har du godt forhold til ham du refererer til, kan du vel godt sige, at deres interne jo får løn, og du vil finde det rimeligt, at du må fakturere, og så være flexibel med ham om pris per time
Vh
Tilmeldt 17. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:08

Hej og tak for jeres svar. På sin vis overvejer jeg egentlig at undlade at spørge. Hvis jeg spørger ham jeg refererer til kan dette pkt. jo pludselig komme til "forhandling". Min relation til ham er ren business

Såfremt de måtte brokke sig over faktura siden hen, kan jeg så selvf. være villig til at give 50% rabat på de 25 timer, som så kan modregnes den efterfølgende måned

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:15

Det er bestemt også en fin nok måde, når du ikke har et egentlig forhold til ham du refererer til - 

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:25

LarsS:
På sin vis overvejer jeg egentlig at undlade at spørge.
... Den er jeg uenig i.

Det er min holdning at fakturering bør ske ud fra en klar aftale, det er også min erfaring at dette giver det bedste resultat... så tag fat i din kontaktperson og lav en klar aftale med ham.

Dette er selvfølgelig bare min holdning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:57

det var også min første holdning, men omvendt

Hvis han har en aftale om, at han fakturerer sine arbejdstimer til xx kr generelt og det er måden det foregår på, når han er kaldt ind til en opgave, så vil det vel kunne falde ind under aftale, at han kaldes ind til et kursus som er nødvendigt og hvor de jo lønner deres egne?

Specielt når trådstarter ikke vil sætte hårdt mod hårdt hvis de vender tilbage og siger, at det ikke var tanken, når det var kursus - men JO, jeg kan også bedst lide at være forhånds enige. Det der ikke må ske er jo, at de bliver så sure over fakturering for kurset, at de dropper fremtidigt samarbejde, men det kan kun trådstarter vurdere

vh

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)