Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring via sociale medier - ekspert-råd søges!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle!

Jeg har brug for ekspert-råd i forbindelse med at bruge de sociale medier som facebook, twitter, Google+, LinkedIn osv. til at formidle et nyt væksthus på en uddannelsesinstitution som en ressource i forhold til både studerende og virksomheder?

Tanken med væksthuset er at skabe miljøer hvor studerende kan udvikle nye ideer og koncepter sammen med  erhvervslivet, og skabe nye jobmuligheder eller egne virksomheder.

Nu har jeg søgt lidt herinde på Amino omkring emnet, og mit indtryk fra det jeg har fundet er at twitter ikke egner sig særlig godt til dette. I forhold til Facebook kan jeg forstå at det kræver en del arbejde, og at man skal afsætte en del ressourcer hvis man vil benytte det til at markedsføre sin virksomhed. Google+ er tilsyneladende fremtiden ifølge hvad jeg læser herinde. Er det rigtigt forstået?

Jeg søger jeres ekspert-råd i forhold til denne udfordring. Håber I vil dele jeres erfaringer i forhold til det:-)

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa,

Det kan ikke stilles så firkantet op.

Alle sociale medier kræver dit engagement, og det kræver, at du ikke kun pusher (dvs. konstant sender reklamer m.m.). Du er nødt til at skabe noget relevant indhold, gå i dialog med dine tilhængere mv.

Du kan se og læse mere information om sociale medier her:

http://www.amino.dk/blogs/thomasbigum/default.aspx

http://www.ivaerk-tv.dk/category/sociale-medier/

http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/kforum-100-ideer-til-sociale-medier

Det er et stort arbejde, at være aktiv på de sociale medier, men det betaler sig i sidste ende. Det gælder egentlig om, at gøre det til en naturlig del af ens hverdag, at man kommunikerer med tilhørerne. Husk, at autenticitet og relevans skal gennemsyre det hele.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode råd og relevante links, det kan helt sikkert bruges.

Hvis andre har "guldkorn" så byd endelig indSmile

 

Fra Albertslund
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 299
Fra  Jafri Media Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook er det mest benyttede sociale medie i Danmark. Så jeg vil mene det er her I bør fokusere, når i vil henvende jer til studerende! 

Jafri Media - Hjemmesider fra 1598 ekskl. moms. Se mere på jafri.dk

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det tror jeg også du har ret i med hensyn til studerende og facebook. Men hvordan kan facebook bruges mest optimalt?

Jeg tænker f.eks. at hvis man får skabt en viral video, der rammer plet i forhold til de studerende. Ville det ikke være ideelt at sprede via facebook/youtube? Og hvordan vil I ellers gribe det an på facebook?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)