Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

The Personal MBA - Den ultimativt bedste iværksætter bog

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er,

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden, at jeg har skrevet her på Amino, men jeg har dog fulgt med herinde, det kan man jo alligevel ikke lade være med :)

Nå, vi kan vel også gå lige til sagen. Nu har jeg i nogle år fulgt med i, hvad der lægger på det danske marked af iværksætter bøger, e-bøger m.m. For nyligt fik jeg dog åbnet op for en bog herovre i USA. Det er helt sikkert den bedste iværksætter bog, som jeg nogensinde har læst. Der står mange ting, som man bl.a. kan finde i Thomas Rosenstands nye bog, e-pusher og mange andre, de er bare kombineret her. Det er en samling af 24 karat guldkorn, som man kan få fingrene på for næsten ingen penge! :)

Bogen hedder "The Personal MBA og kan købes på Amazon - jeg købte den til Kindle for 20$ - som er langt billigere end, hvad man normalt finder iværksætter bøger til i denne kaliber. Det skal dog måske lige nævnes, at bogen er skrevet på Engelsk, men uden mange svære termer, som virkelig gør denne bog, nem, lærerig og god at læse. 

Se bogen: http://www.amazon.com/gp/product/1591843529/

De allerbedste hilsner,
Rasmus T. Nicolaisen 

P.S
- Jeg prøver ikke at sælge noget, men jeg prøver tværtimod på, at give jer et tip om en bog, som helt sikkert er pengene værd :) Ha' en fortsat god weekend, Peace out!

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 18:16

MANGE TAK FOR TIPPET - Yesx100

Fra Dublin
Tilmeldt 16. Jan 12
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 23:42

Lidt sent at hoppe ind i tråden, men jeg vil også gerne anbefale denne bog.

Den er fyldt med en masse korte afsnit på 1-3 siders længde, indenfor emner som Markedsføring, Salg, Regnskab osv.

Josh Kaufman's mål med bogen er at erstatte den lange (og dyre) MBA kandidat uddannelse som man kan finde i USA. Han valgte at læse hundredvis, hvis ikke tusinder, af bøger igennem, i stedet for at bruge tid og penge på en MBA, og arbejdede i en periode hos Procter & Gamble. Så han er alt andet lige et godt eksempel på at en lang uddannelse ikke altid er vejen frem.

Det er selvfølgelig noget af en påstand, at en enkelt bog skulle kunne erstatte en uddannelse, men jeg synes han kommer fint henover alt hvad der kan være relvant som iværksætter.

Desuden er bogen fyldt med referencer og links til andre forfattere og bøger, som han selv har benyttet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)