Jeg har modtaget et pænt brev fra Økonomistyrelsen med oplysning om at jeg skal have tilknyttet min nemkonto til konto. Jeg skal derfor have oprettet en erhvervskonto... Jeg har søgt herinde og på google og kan læse mig frem til at som udgangspunkt kan koste et gebyr ved enkelte banker, men at det er muligt at forhandle sig frem til at få dette gebyr fjernet. Jeg er også stødt på enkelte der faktisk ikke anbefaler at have privat- og erhvervskonti i den samme bank. Jeg har derfor kigget på en løsning hvor jeg har 2 forskellige banker. Jeg har kigget på www.finansbanken.dk og deres Likviditetskonto, men er lidt i tvivl om nogle enkelte ting: 1. Finansbanken skriver følgende i deres betingelser: "En Likviditetskonto kan kun oprettes af virksomheder og foreninger med hjemmeadresse i Danmark. Likviditetskontoen kan ikke benyttes som driftskonto, og der kan ikke oprettes kredit til kontoen. Det betyder, at der ikke kan tilknyttes lønkørsler (Mulitidata og lign.), leverandørservice og andre erhvervssystemer til kontoen. Dog er der mulighed for at tilmelde PBS til kontoen." Jeg har ikke brug for kredit på nuværende tidspunkt og er naturligvis bosat i DK. Men hvad menes der helt præcist med driftskonto? Skal udelukkende bruge den til Nemkonto og måske have tilknyttet VISA-kort til den. 2. Hvis ikke jeg tilknytter VISA-kort til kontoen, må jeg så betale med privatkort og overføre udgiften fra firmakonto til privat? 3. Nogen der har erfaring med Finansbanken? På forhånd tak! |
Hej
en Likviditetskonto er en konto hvor du har de formue egenkapital stående, og så har du en driftskonto hvor alle dine løn udbetalinger, girobetalinger og indbetalinger går ind på.
Jeg har aldrig haft to konti jeg bruger altid den samme
MvH
provins