Ja det burde jo være lige til, at man kunne synkronisere kalenderinformation de 2 platforme imellem - men sådan er det ikke !!! Jeg har lavet en video om problematikken Der mangler et Importér-vindue til Aktiviteter - på samme måde som forefindes til Kladdeposter (fra netbank f.ex.); til Kartotek for kundeoprettelser i større mængder i et hug; og Varer for vare- og prislister fra grossister. Google Kalender kan levere oplysninger som ville være lige til at æde for SummaSummarum - om vinduet fandtes. Og viceversa - selvfølgelig - skal Summa kunne smide information til at påvirke Google Kalenderen. Jeg har vendt situationen med Visma Avendo - og det er da rigtigt, at et sådant vindue vil kunne programmeres (estimat ca 16 arbejdstimer). Men det er ikke på dagsordenen lige p.t. Men kunne jeg som certificeret forhandler få en portefølge af interesserede købere af Enterprise 4 op og stå - betinget af dette vindues fremkomst og med den her beskrevne synkronisering frem/og tilbage - så ville man på en sådan samlet ordre indgang - lave den feature - helt ekstraordinært. Udenom de udviklingsplaner som de har for 2012 for SummaSummarum. Efter devisen - Markedet kan også godt have ret. Mig bekendt vil det være første gang i SummaSummarums historie - at en brugerbestilt feature slår igennem i opgraderingen. Så vær med til at lave lidt historie. Anvendelsesmulighederne er jo mange. A. Konsulenten der sælger sine arbejdstimer - og har behov for at dokumentere det eksakte timeforbrug - herunder det tidsmæssige placering - sammenholdt med et varenr - og så en debitor. B. Håndværksfirmaet - enkeltmands - der bruger Sagsmodulet til at holde styr på Entreprisestyringen, som så nedbrydes i enkeltaktiviteter - som overflyttes til a conto begæringer - med fuld dokumentation til kunden C. Håndværksfirmaet - med flere svende - hvor B. blot foldes ud på flere medarbejdere med hver sin Google-kalender som så melder tilbage til mester - når opgaverne er afsluttet - klar til at blive omsat til faktura for såvidt angår arbejdstimer. D Tolken der er en variant af pkt. A. Tolkene skal levere nogle ret specificerede regninger med tolkestedet (læge, politi o.lign.) og så klinetinformation om hvem der er tolket for med cpr.nr. osv. ....... men kig videoen ud og du kan garantereet finde andre anvendelsesområder for det freeware som Google Kalenderen udgør. Kunne dette være noget for dig - så deltag proaktivt i denne lille markedsundersøgelse om en markedsprovokeret feature udvikling af SummaSummarum, som ikke er født i Vismas have. Giv mig en respons på www.summasupport.dk hvor du bestiller en Enterprise 4 - enten en fuld og helt ny - eller en opgradering fra det niveau som du er på p.t. Jeg vil så holde jer; der responderer med en bestilling - løbende orienteret om hvor langt vi er fra måltallet - for at Visma igangsætter programmeringen. PS. Det er ikke noget vildt og uoverstigeligt antal licenser vi skal runde. Du kan lade din bestilling være betinget af - at featuren her kommer op at stå som en ny version 4.2 (Du skriver betingelsen ind i Adresse-feltet i min webshop - på bestillingsformularen - så får du en Ordrebekræftelse i første omgang - og først en faktura - når Visma accepterer at der er nok i portefølgen af de forskellige bestillinger). Du kan selvfølgelig også vælge at lade bestillingen være ubetinget - og så får du leveret en version 4.1 som den hedder lige her idag - MEN bestillingen tæller så med i min portefølge opsamling. Du er velkommen til at kommentere på YouTube videoen - et hvert bidrag her bidrager til at sprede budskabet om den i Google-systemet. med venlig hilsen Otto B. Petersen |
Hej Otto
Helt enig. Det er en meget savnet feature, jeg jeg glæder mig til at få inplementeret.
mvh Kim Malmberg