Jeg har en diskussion med en ven om dette hvorvidt i mener Google medregner dette i deres algoritme? |
Måske, efter 24 april, er mange ting usikre.
Penguin opdateringen, er stadigvæk under udrulning og hvad den egentlig består af, ja det vides jo ikke.
At der så er en masse kloge åger, der skriver artikler om hvordan penguin algoritmen fungerer - ja og endda hvordan man nemt lige laver lidt ændringer så sites ranker godt igen.. Det ser jeg som hamrende useriøst.
Faktum er, at ingen kan svare på den slags spørgsmål lige nu, da den information google har givet os omkring penguin, er utrolig lidt.
Derudover er der også udrullet en Panda 3,5 opdatering OG google har annonceret ændringer i måden links benyttes.
Lige pt, er alle seo eksperter på glat is - at de så ikke vil indrømme det, ja det er så noget helt andet.
For:
Google indsamler allerede data om ctr i serps, bouncerate etc. (formentlig stadigvæk)
En meget simpel måde at verificerer et links værdi, vil være ctr og bouncerate på hvert link.
Det vil være en yderst effektiv måde, at få fjernet den del af industrien, der sælger dårlige links. Det vil tvinge webmasters til øge fokus på kvaliteten af content, frem for elendig linkbuilding.
Imod:
Det kræver enorm data power
Der vil være store udfordringer i at lave det filter, der fjerner reklame og affiliate links.
Mine oplevelser gennem tiden siger nej - et højt PR link fra en emnerelateret side, gav boost i serps -også uden synderlig trafik fra linket.