Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms I England

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Før nogen siger "søg"... jeg har læst alle indlæg jeg kunne finde, men sælger og jeg forstår åbenbart ikke helt hinanden og jeg søger derfor et definitivt svar.

Hvis en virksomhed i England med VAT-nummer skal sælger så opkræve moms fra mig, som jeg anføre når jeg skriver det ind engang.

Eller skal den fratrækkes før jeg betaler, så den derved aldrig opstår og jeg betaler en købspris uden moms?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer an på, om du har et firma, eller om du køber som privatperson.

Som firma NEJ...

Som privatperson JA...

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 17:08

Jeg forstår godt dit indlæg (tror jeg) Smile

(jeg går ud fra du køber som firma og har en dansk momsregistrering)

Der er to muligheder.. 1. Det engelske firma anføre dit danske cvr. nr. på fakturaen, og udsteder fakturaen uden VAT. Dette er den "nemme" løsning og den der bliver brugt i 90 % af alle b2b transaktioner.   Anden mulighed er at det engelske firma udsteder en almendelig faktura og opkræver VAT, herefter kan du selv søge VAT beløbet tilbagebetalt via en funktion på skats hjemmeside. (lidt bøvlet og der fratrækkes et gebyr)

Skulle jeg have misforstået indlæget og tilfældet er at du handler som privatperson så skal du betale VAT.

Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 17:22
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Præcis, sælger er bare rimelig opsat på at gøre det på den kedelige måde..

Fra Taastrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 09:13

Hej MortenKa

Ved salg af varer og ydelser mellem to momsregistrede virksomheder inden for EU overføres momspligten til kunden. Dette er hovedreglen.

Så derfor, er I begge momsregistreret, skal leverandøren i England fakturere dig uden moms. Længere er den ikke!

Kan leverandøren af en eller anden grund ikke verificere dig som værende momsregistreret, og dermed ikke overføre momspligten til dig, skal han fakturere dig med moms.

Håber, det kan bruges og ha' en god lørdag! Smile

Med venlig hilsen

Leon Nielsen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)