Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps eller Amba kan nogen rådgive?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er 4 personer, der er igang med at starte selvstændig virksomhed indenfor sundhedssektoren - primært med tilbud af psykologisk art til børn og familier. Der vil desuden være noget undervisning.

Vi er i gang med at oprette vores selskab og er i tvivl om det skal være et anpartsselskab (Aps) eller et andelsselskab (Amba). Vi ønsker mindst mulig personlig hæftelse. Vi har brug for nogle materialer og et kontorhold med pc.netværk. Vi har til hensigt at trække løn ud af firmaet.

Kan nogle rådgive os om forskellen på de to selskabsformer i relation til det produkt vi vil sælge og den konstruktion, der er skitseret ovenfor.? - samt rådgive om juridisk/revisorbistand til opstarten?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:58

Hej.

I skal da være velkomne.

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 15:23

I kunne også overveje at etablerer det som selvejende institution, denne har ikke personlig hæftelse og ingen krav om indskudskapital.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:48

Hej

Indledningsvis finder jeg jeres beskrivelser interessant, herunder således også valget af virksomhedsform.

Ved valg af virksomhedsformen A.m.b.a. vil jeg anbefale, at der søges kompetent rådgivning hos en advokat med en vis ekspertise i denne konstruktion, da udformningen af vedtægter og især fundatsen kan blive en meget afgørende faktor i det fremtidige virke.

Ved valg af et ApS, alternativt A/S, så er denne virksomhedsform noget lettere tilgængelig, hvorfor der kan findes flere revisorer og andre kompetente rådgivere her. Dog vil der med 4 deltagere blive et behov for en advokat til udarbejdelse af bl.a. ejeraftaler og direktørkontrakter.

Under alle omstændigheder bør I søge professionel rådgivning, som jeg også forstår på indlægget, at I er indstillet på.

Held og lykke med projektet.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)