Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms vedr. køb af elektroniske varer/filer i udlandet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvordan er det mht. momsregler, når man køber elektroniske filer (billeder mv.) i lande uden for EU?
Disse bliver typisk brugt til layout af grafisk materiale til mine kunder.

Når jeg køber, spørger sitet hvor jeg kommer fra. Når jeg vælger Danmark sætter de 25% moms oven i regningen,
som jeg så betaler. Jeg regner dollarkursen ud samme dag som jeg køber filerne og indsætter det i mit system.

Så mener jeg jo, at jeg kan trække de køb fra i moms, når jeg skal bruge det i erhvervsøjemed til at løse opgaver for mine kunder.
Men jeg vil gerne gøre det rigtigt. Så håber i vil hjælpe mig - om det er fint jeg skriver fakturaen ud, sætter bilagsnr. på og tager det med
i mit momsregnskab.

De ting jeg køber henter jeg elektronisk via. internettet.

På forhånd mange tak fra en ny bruger :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 13:30

r1e:

Når jeg køber, spørger sitet hvor jeg kommer fra. Når jeg vælger Danmark sætter de 25% moms oven i regningen,

I så fald skal virksomheden afregne moms til Danmark, og skal dermed også have dansk momsnummer.

Du kan kun fradrage købsmoms via skat.dk, hvis sælgeren har indbetalt salgsmoms til Danmark.

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:09

Mange tak for dit hurtige svar :-)

Jeg er ikke helt sikker på hvad de gør, så jeg må nok hellere droppe, at trække momsen, før jeg er helt sikker.

Havde dog været dejligt nemt hvis man kunne gøre det, når man blev pålagt at betale de 25% moms hos dem.

De bedste hilsner
René

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)