Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af mobil betalingsterminal, som er købt brugt. Hvordan?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg skal bruge en mobil betalingsterminal over en periode på 3 mdr., og hos samtlige udbydere er der enten en bindingsperiode på 12 mdr. eller en korttidsleje, hvor prisen efter 3 mdr. overstiger den oprindelig pris for 12 mdr. Direkte latterligt, hvis du spørger mig, men nok om det.

Det billigste er altså således for mig at købe en brugt betalingsterminal og så selv sætte den op. Jeg har modtaget forretningsnummer/indløsningsaftale hos PBS.

Hvor svært er det selv at sætte sådan en fætter op? Og hvad skal man være opmærksom på ved køb af sådan en brugt betalingsterminal?

På forhånd mange tak :-)

Mvh

Lasse Schriver Nielsen

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:14

Overvejer du en ny betalingsløsning til din butik eller webshop?

Med Nets får du en sikker og pålidelig betalingsløsning.

Kontakt Nets og få et skræddersyet tilbud der passe til netop din forretning.

Fra Nordjylland
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 111
Fra  Scandic Services ApS Skrevet kl. 22:23

Jeg tilføjer lige her, at jeg har læst, at man skal aflevere ens brugtkøbte terminal til en terminalforhandler, som så sørger for ejerskifte og opsætning. Men er dette ikke muligt selv? Eks. via https://blanket.pbs.dk/prod_app/blanketsystem.nsf/psam og ved hjælp af http://www.nets.eu/dk-da/Service/verifikation-af-betalingsloesninger/Documents/ct-vejledning-psam-bestilling-dk.pdf? I så fald; hvad med gatewaylicens og softwarelicens?

I skal have mange gange tak på forhånd!

EDIT: Fandt også lige dette: http://www.nets.eu/dk-da/Service/verifikation-af-betalingsloesninger/Documents/ct-pricelist-operation-en.pdf 

To sum up: Jeg kan se, at gatewaylicens og PSAM billigt kan ordnes uden brug af terminalleverandører, som tager mange penge for ejerskifte. Men hvad med softwarelicens? Kan vi i princippet være ligeglad med softwareopdateringer, når vi kun skal bruge terminalen 3 måneder? Og er der nogle, der har erfaringer med, om alt det her er meget teknisk?

Partner Manager, Scandic Services ApS
Eksklusiv distributør af WhiteCanyon software til sikker certificeret datasletning

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:27

Det er ikke svært at sætte den op, problemet er blot at du skal forbi PBS og det koster en arm og den halve bondegård. De misbruger deres monopol og tager dig gerne i røven hvis de kan.

Fra Søborg
Tilmeldt 18. Apr 09
Indlæg ialt: 69
Fra  POS-Consult I/S Skrevet kl. 00:45

Hej Lasse

Der er jo en grund til at det koster det det koster med henholdvis korttidsleje og langtidsleje, og det er ikke fordi udlejeren bliver rig af det:-)

Hvis du køber en brugt terminal som du høst sandsynligt kan få for et par tusinde skal du tillægge ejerskift(omkring 900,-), PSAM(Omkring 400,-), Data Abb.(Omkring 100,- pr. mdr.), Serviceaftale hos terminalleverandør, softwarelicens, gateway. Det hele løber derved snildt op i en 4000 til 6000 ex. moms. i forhold til hvilken terminal og service du vælger. Så hvordan det ikke kan svare sig at give en korttidsleje på omkring et par tusinde for en korttidsleje på et par måneder, det forstår jeg ikke:)

Du kan jo smide mig en mail hvis du vil have et tilbud på en brugt terminal og noget korttidsleje.

God jagt.

Med Venlig Hilsen
Kasper Snedker Jørgensen

POS-CONSULT I/S - KORTPRODUKTION, BETALINGS- OG KANTINESYSTEMER - WWW.POS-CONSULT.DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)