Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en gode idé at vise lejekontrakt

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet et nyt erhvervslokale, som jeg vil udvide med. Siden udlejeren ikke har lavet erhvervskontrakter spurgte han om, om jeg kan medbringe kontrakten fra min første lokale.

 Er det klogt at fremvise kontrakter, og i den her situation lejekontrakten. Hvis ja skal jeg censurere beløber og datoer?

På forhånd tak

Fra Roskilde
Tilmeldt 3. Mar 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Medmindre at i endnu ikke har aftalt husleje samt betingelser, - kan jeg ikke se nogen grund for at du ikke kan vise ham din kontrakt.

Er du glad for din nuværende kontrakt kan det ligefrem være en fordel hvis han benytter den som skabelon.

Mvh. Christina Lindsgren/botilleje

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Oline - Erhvervsmæglerbasen f.m.b.a. Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Romal:

Hej

Jeg har fundet et nyt erhvervslokale, som jeg vil udvide med. Siden udlejeren ikke har lavet erhvervskontrakter spurgte han om, om jeg kan medbringe kontrakten fra min første lokale.

 Er det klogt at fremvise kontrakter, og i den her situation lejekontrakten. Hvis ja skal jeg censurere beløber og datoer?

På forhånd tak

Hej Romal

Det er et rigtig godt spørgsmål...

Du skal være forsigtig, idet det klart tyder på, at udlejer ikke er professionel. Du kan risikere både i forbindelse med indgåelse af lejekontrakt og efterfølgende i lejeperioden at få problemer. 

Da du er erhvervsdrivende vil du ikke nyde samme beskyttelse som en privat forbruger. Derfor skal du være varsom, da der kan vilkår, der er væsentlige for dig, som ikke fremgår af kontrakten.

Du bør overveje at leje et lokale til din udvidelse igennem en erhvervsmægler eller en mere professionel udlejer. På Oline.dk kan du finde alternative erhvervslokaler til leje til det du har i kikkerten.

Med venlig hilsen

Jesper Storm Hansen

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke? Hvis du er tilfreds med de vilkår du har i den allerede eksisterende kontrakt ser jeg ingen problemer i at fremvise den. Alt efter temperament så kan du selvfølgelig lige udstrege prisen samt evt. andre vilkår du mener er konfidentielle.

Hvis du går til en erhvervslejer får du med garanti en modpart der kender lejelovgivningen til hudløshed så der er det lige pludselig dig der kommer til at fremstå som den svage part. I givet fald skal du om nødvendigt selv tjekke op på kontrakten med en sagkyndig hvis der er vilkår der afviger fra den kontrakt du kender.

Iøvrigt er det jo en kontrakt der skal tjene som grundlag for et langt og frugtbart samarbejde med lejer og udlejer så sørg for at få reguleret de forhold der nu engang skal reguleres men lad være med at "prøve at tage røven på hinanden".

/Banditten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)