Husk lige at undersøge om den pris du har fået oplyst er en "all in" dør / dør pris ..... ellers kan det blive en dyr fornøjelse hvis du selv skal til at betale for lufthavnshandling, spedition, fortoldning, samt fragt i DK.
For at speditøre(og kunden) kan få de bedste luftfragtpriser hos flyselskaberne gælder det om at sende så meget gods som muligt i en forsendelse, da luftfragtraten bliver billigere jo flere kg der sendes. Dette kan speditøren gøre ved at konsolidere (samlaste) gods fra forskellige kunder. Som kunde mærker du intet til at godset er konsolideret udover at du måske skal vente et par dage på at få varen afsendt.
Njae,,,det er ikke regelmæssigt. Højst en 5-10 gange årligt, i varierende mængder (måske fra 10-500 kg). Så om jeg kan få en væstentlig bedre aftale med dem end TNT er vel tvivlsomt?!
@Ravn
Tak for forklaringen på konsolidering - lyder som en god idé!! NB: Jeg tror ikke den pris jeg fik er en all-in - det lyder for billigt (men jeg er ved at undersøge det)
Mht. forsendelse af pakker (prøver, dokumenter etc.) fra DK til Kina har jeg i øvrigt den sjove tilføjelse at jeg ofte benytter PostDanmark. Her kan jeg sende en pakke for 100 kroner - og typisk er den fremme efter 5-7 dage (1-2 dage længere end TNT, men 90% billigere)....men det er jo en anden historie