Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport fra Kina...."Flyttekassestørrelse"

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Har fra min kinesiske leverandør nu fået et overslag på ca. 780USD (4400DKK) for 200kg luftfragt - og det lyder jo ligepludeligt rigtigt rimeligt!

Hvad betyder ''baseret på konsolidering''?

Martin
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 10:26

Martin

Husk lige at undersøge om den pris du har fået oplyst er en "all in" dør / dør pris ..... ellers kan det blive en dyr fornøjelse hvis du selv skal til  at betale for lufthavnshandling, spedition, fortoldning, samt fragt i DK.

For at speditøre(og kunden) kan få de bedste luftfragtpriser hos flyselskaberne gælder  det om at sende så meget gods som muligt i en forsendelse, da luftfragtraten bliver billigere jo flere kg der sendes. Dette kan speditøren gøre ved at konsolidere (samlaste) gods fra forskellige kunder.  Som kunde mærker du intet til at godset er konsolideret udover at du måske skal vente et par dage på at få varen afsendt.

Ravn

Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:58
Hej Martin

Hvis du tidligere har været glad for ScanAm så ring til Mahé Freigt 32 48 0000 og spørg efter deres import.

De er ScanAm´s partner på Air og levere til dig på 4-5 dage max - og kan sagtens håndtere mindre forsendelser også..

GLEM TNT de er alt for dyre fra asien.

Lidt afhængigt af hvor du skal afhente vil jeg tro at du kan regne med 4-5 USD per kilo.

Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:04
Hej Martin,

Såfremt det er regelmæssig transport du får hjem. Så kontakt UPS.

Deres Expedited service er økonomi service som tager 4-5 dage - dør-dør service inkl. fortoldning.

Deres listepris på 50 kg. er 3118 dkk / 100 kg: 5008 dkk. plus olietillæg. pt. 10%

Send mig evt. en PM. Så kan jeg give direkte nummer, så du kan få en god aftale.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 14:29
@Transportoglogistik Frank,

Njae,,,det er ikke regelmæssigt. Højst en 5-10 gange årligt, i varierende mængder (måske fra 10-500 kg). Så om jeg kan få en væstentlig bedre aftale med dem end TNT er vel tvivlsomt?!

@Ravn

Tak for forklaringen på konsolidering - lyder som en god idé!! NB: Jeg tror ikke den pris jeg fik er en all-in - det lyder for billigt (men jeg er ved at undersøge det)

Mht. forsendelse af pakker (prøver, dokumenter etc.) fra DK til Kina har jeg i øvrigt den sjove tilføjelse at jeg ofte benytter PostDanmark. Her kan jeg sende en pakke for 100 kroner - og typisk er den fremme efter 5-7 dage (1-2 dage længere end TNT, men 90% billigere)....men det er jo en anden historie  

Martin
Tilmeldt 14. Aug 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:07
Hej Martin,

Du vil stadigvæk kunne få lavet en aftale med den volume du har.

Kontakt kundeservice: 80 30 22 22 og bed om at få et tilbud, så vil der automatisk ringe en sælger til dig.

Derved får du et tilbud, hvor du kan se hvad det koster og det koster jo ingen ting:)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)