Jeg er i gang med at lancere en SaaS applikation online og skal have implementeret en betalingsløsning.
Det er tale om en abonnementsløsning, hvor folk skal kunne registrere sig med deres kreditkort første gang og vi så skal kunne trække betalingen en gang om måneden. Vores prismodel er skruet således sammen at man betaler per aktiv bruger, så betalingen kan god variere fra måned til måned.
Vi udbyder vores service fra et dansk ApS, men produktet retter sig ikke specifikt mod Danmark. Kunderne er mindre virksomheder.
Er der noget der kender til nogle gode betalingsløsninger vi kan bruge til formålet?
Selv bruger vi bare Paypal, men her er det ikke muligt at "ændre plan" så'n uden videre. På de ovenstående kan dine kunder migrerer imellem forskellige "planer" men jeg er noget i tvivl om man kan lave en direkte afregningsform baseret på rene brugere, uden at kunden skal ind og gøre noget.
Måske http://chargify.com/ kan være noget? Har ikke selv prøvet, men jeg ved de har integration til danske Quickpay som gateway.
Ahh ja, det var dem jeg ikke kunne huske hvad hed :).
De er vist de eneste der har integreret med en dansk gateway, omvendt betyder det ikke så meget hvis det er B2B at du kun kan tage internationale kreditkort.
Jeg leder selv efter noget lignende. Er der iøvrigt nogen der ved hvordan virksomheders holdning generelt er til at betale med kreditkort, ifm. abonnement, ift. at få en faktura? Er der forskel på små og store virksomheders holdning til dette?
Jeg leder selv efter noget lignende. Er der iøvrigt nogen der ved hvordan virksomheders holdning generelt er til at betale med kreditkort, ifm. abonnement, ift. at få en faktura? Er der forskel på små og store virksomheders holdning til dette?
Mvh Carsten
Hej Carsten
Vi tager kun imod kreditkort i Firmafon. Vi oplever en meget lille del af virksomheder der ikke vil/kan betale via kreditkort. Vi oplever det bestemt ikke som en stører udfordring.
Er der iøvrigt nogen der ved hvordan virksomheders holdning generelt er til at betale med kreditkort, ifm. abonnement, ift. at få en faktura? Er der forskel på små og store virksomheders holdning til dette?
Er også interesseret i at høre mere om dette. Følger lige tråden i tilfælde af at der er flere end Niklas der har gode erfaringer (og tak for indlægget Niklas!)
Internationale kreditkort er fint (vi har slet ikke noget ønske om at tage dankort).
Chargify som du foreslår ser interessant ud, men det vil så vidt jeg kan gennemskue kræve at vi samtidig bruger både Quickpay og en indløser. Jeg kan ikke lige gennemskue om man kan modtage krditkort hvis man bruger paypal som indløser, men ellers er det eneste alternativ vel Nets?
Er der nogen der ved hvad det koster hvis man skal have en aftale med dem - og om de kræver noget depositum? Jeg synes ikke rigtigt jeg kan se det nogen steder...
Såvidt jeg umiddelbart kan se er det ikke muligt at bruge recurly som dansk virksomhed? Eller er der nogle af deres betalingsgateways som tilbydes i Danmark?
Sassy er tilgengæld et OK bud... det er jo så godt nok en reseller og de tager sig rimeligt godt betalt, men så er det selvfølgelig også nemt.
Vi tager kun imod kreditkort i Firmafon. Vi oplever en meget lille del af virksomheder der ikke vil/kan betale via kreditkort. Vi oplever det bestemt ikke som en stører udfordring.
Spændende. Det burde jo også være det nemmeste for begge parter.
Det er nogle gode løsninger der er linket til i denne tråd. Amino er fantastisk :-)