Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beviser i fogedretten

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en kedelig episode som jeg skal i fogedretten med om en uges tid. Skyldneren er lidt af en fusker og vil temmelig sikkert erklære sig insolvent. Jeg kan forstå at det er mit ansvar at bevise han ejer noget og kan betale mig. Er det korrekt? Hvad kan man rent praktisk gøre?

Bør jeg hyre en advokat til dette? Han skylder mig knap 30K.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 10:22

Du skal ikke bevise noget, hvis han ejer noget som du kan tage udlæg i skal han svare på dette da han er under ed.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:23

Hej Tino

Hvis du selv kan føre beviset er der ingen grund til at hyre en advokat.

Hvis du har problemer med beviserne, mener jeg der er god grund til at

anvende en advokat Big Smile

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 10:40

Du skal bare koncentrere dig om at have styr på dit krav, dvs. opgørelse af fordringen samt gældsbrevet eller hvad det nu er. Det er min erfaring at dommeren hurtigt tager styringen hvis han fornemmer at kreditor er usikker. Dommeren stiller så de spørgsmål der skal stilles.

/Banditten

Fra Årslev
Tilmeldt 9. Jan 08
Indlæg ialt: 294
Fra  Tino Cordes grafik Skrevet kl. 11:45

Jeg fik udfyldt papirerne lidt forkert, så i første omgang blev der ikke foretaget udlæg i sagen. Det er så det der skal ske nu. Så jeg går ud fra at det udelukkende handler om han kan betale eller ej.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 11:53

Banditten:
Dommeren stiller så de spørgsmål der skal stilles.

Helt korrekt, men den sagsøgte kan ikke tvinges til at udlevere noget papir på udgifter/indtægter det er han ord der er gældende (sådan var det for et par år siden ved ikke om det er ændret)

/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tino Bøgebjerg Cordes:
så i første omgang blev der ikke foretaget udlæg i sagen

Vedr. udlæg var der for nogle uger siden omtale af en som havde gjort udlæg i domænenavne og ville have dem til tvangsauktion. Om de blev sendt til tvangsauktion eller ej ved jeg ikke, men hvis din skyldner råder over domænenavne kunne det jo være en mulighed. At risikerer at miste et domænenavn er jo en væsentlig del af ens butik.

/Henrik

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 15:11

Henrik Koudahl:
hvis din skyldner råder over domænenavne kunne det jo være en mulighed.
Yes Du kan også bede om at fogedforretningen fortsættes ved en udkørende fogedforretning hvor man gennemsøger skyldners/rekvisitis gemmer og husrum.. en skovtur med fogeden koster en tillægsafgift på kr 400

Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 105
Fra  Festvognen - Fætterguf Aps Skrevet kl. 18:14

Hej,

Har desværre haft et par lignende sager med folk der snyder inden for udlejningsbranchen.

Kan du klare det uden advokat vil jeg anbefale det i. En advokats honorar er ofte urimeligt højt og det er langtfra sikker at du får dækket dine faktisk udgifter selv om du får med hold i retten.

Kan du få foretaget en ud kørende fogedforretning og evt få fakt i hans domæne navn ja så er det jo godt. Held og lykke.....

Jørgen Thelin

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:37

Jørgen Thelin:
Kan du klare det uden advokat vil jeg anbefale det i. En advokats honorar er ofte urimeligt højt og det er langtfra sikker at du får dækket dine faktisk udgifter selv om du får med hold i retten.

Yes

Der er bare lang ventetid derinde (Advokatnævnet)– de (diverse advokater) står i kø og venter på afgørelser på hvilke bøder de nu skal betale.

http://detsorteregister.info/registret/advokater/advokat1.html

Og ja domstolene ? http://detsorteregister.info/registret/domstole/domstole1.html

Ib Abildgaard

Råd & Mal

P.S. det er vist ikke let og være advokat og brugtvognsforhandler ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)