Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk "låner" mine illustrationer og billeder uden tilladelse...

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en lille video med den måde jeg plejer at bruge funktionen.

Forklaring: To faner åbne. Den ene fane med Google billedsøgning og den anden fane med det billede du vil søge på. Træk nu billedet over i googles søgefelt.... Vupti.

Se den her: C:\Users\Lars\Documents\456.mp4

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:36

Mangler der ikke noget i den adresse, Lars...

Eller skal jeg lede et bestemt sted?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:38

Lars Skou :
C:\Users\Lars\Documents\456.mp4

Vi kan ikke se den på din lokale computer, den skal online.Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Korsør
Tilmeldt 10. Mar 12
Indlæg ialt: 366
Fra  Pravour Filmbureau Skrevet kl. 23:03

Hold da helt op en lækker funktion - det gør det da en del nemmere at kunne opretholde sin copyright i fremtiden!

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 23:07

Ja, jeg er også posetivt overrasket over denne funktion. Det gør det lidt nemmere, at holde på sin ret.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 23:07

Hulahoppepigen og faxefax takker

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Lars Skou :

Jeg synes du skal sende dem en faktura på det du ellers ville have taget for billedet og dertil lægge 100% i gebyr for uretmæssigt brug af billedet. Gør du det ikke så vil det være svært at tage penge næste gang.

Inden du gør som Lars foreslår, så vil jeg gerne lige give dig et par råd. Før du begynder at udstede en masse fakturaer, så skal du gøre op med dig selv, hvor meget tid og hvor mange ressourcer du vil bruge på det. For ja de krænker din ret, men der er stor forskel på at have ret, og så at få ret...

Derfor er der 3 muligheder, som hver især afspejler et tids- og ressource brug.

Den første og lette er at gå i dialog med krænkerne, og gøre dem opmærksomme på, at det de har gang i er ulovligt, men at de mod betaling kan benytte dine billeder. Det er også den, som giver færrest fjender, og flest kunder i fremtiden.

Den anden er at starte med at sende fakturaer ud, og så håbe at folk betaler. Desværre vil du i hovedparten af alle sager opleve det modsatte, da folk generelt ingen respekt har for dig, da du hverken er advokat eller lignende. Så der skal kæmpes og bruges meget tid, og du skal ved denne metode trække en del i retten... Gør du ik det, så vil hele din indsats fejle, da det vil ses som tomme trusler.

Den sidste mulighed er at lade en advokat håndtere det hele. Det kræver ik så meget tid, men mere eller mindre hele det beløb, som krænkerne ender med at betale, det ryger i advokatsalær. Så der er ik rigtig noget tilbage derefter...

Vi har haft størst succes med den første metode, og hvis modparten ik hurtigt erkender skylden, og betaler et beløb for at benytte billederne, så er sagerne altid røget direkte videre til advokaten. Har sagerne omhandlet tekster, så er metode ik særlig brugbar (grundet DC i søgemaskinerne), så der har metode 3 været den, som vi har benyttet mest...

Men det er vigtigt, at du ik bare kommer med tomme trusler, og at du er 100% indforstået med, at det kræver tid, og at nogle mennesker bliver meget ubehagelige, når de konfronteres!

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 05:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg undskylder det manglende link... Det kommer her:

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Skrevet kl. 08:14

Det var nu Claus'es forslag jeg overvejer at bruge.

Men jeg er godt klar over, at jeg evt vil støde ind i problemer, så som at blive inoreret, få vrede svar tilbage, osv., osv., hvis jeg starter for hårdt ud.

Normalt er jeg meget fleksibel, med hensyn til at låne mine ting ud. Hvis folk spørg mig pænt, har de normalt fået tilladelsen, uden at skulle punge ud, hvis de har en god sag, at skulle bruge mine illustrationer/fotoes til.
Derfor ender det nok også med, at jeg vil starte blødt ud "over all", denne gang.

Erfaringsmæssigt, har jeg før været i situationen, enda flere gange, og har også været hele "møllen" igennem med fagforening, advokat og retssag. Men i de fleste tilfælde, har "synderen", kommet på ret "køl" igen, ret hurtigt, når jeg har henvendt mig.

Nu skal jeg først have et overblik over, hvor omfattende det er og så lægger jeg en strategi for forløbet. (Bl.a. skal jeg have lavet screen dump af alt osv.

Men tak for dine råd Fashion- Seller. Det er altid rart at få noget brugbart og nogen med erfaring på banen, som ved, hvordan tingene skal takles. :-)

Og tak til Lars for Linket. Så lærte jeg lige noget nyt der.  :-)

Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 09:32

Jeg plejer også at bruge den 'venlige' metode;

Hvis det blot er et enkelt af mine billeder, der er blevet brugt på en anden side, så gider jeg som regel ikke gøre noget ved det. Drejer det sig om flere billeder, så beder jeg dem om enten at fjerne billederne, eller at linke til mit website mod at få lov til at beholde billederne. Jeg vurderer, at et backlink er mere værd, end et enkelt billede eller to.

Hvad angår tekster, så er der no mercy. De skal fjernes med det samme pga. duplicate content (jeg tror dog, at det er modpartens sid det rammer, da den i alle tilfælde har været væsentligt mindre end min). I et enkelt tilfælde har jeg blot bedt en om at omformulere teksten. 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)