Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af reklameindtægter fa DK-registrerede selskaber.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, vakse Aminoer.

Jeg har i øjeblikket en hjemmeside med mange besøgende og har derfor valgt at smide nogle reklamer på den.

Jeg bruger Partner-ads og Euroads.

Skal jeg som privatperson betale moms af disse indtægter, da de modsat f.eks. Google AdSense er momsregistrerede i DK?

Og vil der i så fald være en fordel forbundet ved at oprette en virksomhed til hjemmesiden eller er det hip som hap?

Med Venlig Hilsen.

Oscar :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:25
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 08:21

Hej Oscar

Hvis du driver din side som privatperson, så er du sandsynligvis også registreret som privatperson hos f.eks. Partner-ads og Euroads.

Du vil derfor typisk modtage afregningsbilag uden moms.

Når/hvis du bliver momsregistreret så skal du huske at opdatere dine tilmeldinger og f.eks. indtaste et CVR nummer. Du vil så modtage afregninger med moms og skal afregne momsen til SKAT. Omvendt kan du så fratrække moms på de udgifter du har f.eks. hosting o.l.

Mvh. Ken

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 16:09

"Afregningsbilag uden moms" - skal moms her selv beregnes og derefter meldes til skat?

Og er den eneste fordel ved at være momsregistreret, at kunne fratrække moms på udgifter?

Tak for de altid hurtige svar! :D

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 16:22

Oscar R.:

"Afregningsbilag uden moms" - skal moms her selv beregnes og derefter meldes til skat?

Og er den eneste fordel ved at være momsregistreret, at kunne fratrække moms på udgifter?

Tak for de altid hurtige svar! :D

Du skal ikke afregne moms som privatperson, men du modtager heller ikke moms.

Hvis en virksomhed f.eks. får 100 kr. + moms for et lead (125 kr.), så får du kun 100 kr. og skal udelukkende betale skat af dit overskud og altså ikke moms.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)