Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktbrud ?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil lige hører jeres mening og råd om en lille sag jeg har. Har indgået en kontrakt med et firma, hvor i der blandt andet er nævnt, at den kan opsiges af begge parter med 3 måneders varsel. Sagen er så den, at firmaet har opsagt mig pr. dags dato, pga. af en episode med en mobiltelefon og som de mener jeg har givet forkert forklaring omkring og så mener de, at de er i deres ret til at opsige kontrakten uden varsel og at de heller ikke skal betale den regning jeg har sendt til dem, på 3 måneders arbejde pga. den manglende varsel. De kan ikke henvise til et punkt i kontrakten som kan dække deres brud, hvorimod jeg kan henvise til punktet der nævner, at kontrakten kan opsiges af begge parter med 3 måneders varsel. Spørgsmålet er så, hvordan står jeg stillet i det her ? og hvad er mine chancer/muligheder for at få de 24.000,- + moms hjem ?

Mvh. Frank

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 22:10

For at kunne svare dig, så ville det jo kræve at man ved mere end du skriver her.
Hvis du mener at du har en god sag, så snak med en professionel der kan hjælpe dig.

Jeg går udfra at du er selvstændig. Har du sendt dem en faktura?

Tilmeldt 29. Apr 12
Skrevet kl. 22:18

Hvad mere vil du vide ?. Ja, jeg er selvstændig og har sendt dem en faktura, som de nægter at betale, da de henviser til opsigelsesbrevet, som er underskrevet af begge parter. Hvad binder mest, et sådant brev eller en kontrakt ?

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 22:51

Jeg vil ikke rådgive dig, for det er jeg slet ikke dygtig nok til. Men har du underskrevet en opsigelse, hvor du acceptere at der ikke bliver betalt mere?

Tilmeldt 29. Apr 12
Skrevet kl. 23:07

Brevet lyder:

Opsigelse af samarbejde.

Efter mange overvejelser, vil vi hermed opsige vores samarbejde fra dags dato. På baggrund af en episode med en mobiltelefon og efterfølgende ukorrekte forklaring, mener vi ikke at vores samarbejde kan fortsætte, da der skal være loyalitet fra begge sider. Nøgle bedes afleveret, alle materialer af mine bedes fjernet fra ejendommen straks.

Der hvor jeg skriver under, står der: Kvittering for modtagelsen: ______________

Har ikke skrevet under på, at der ikke skal betales mere, men henviste til kontrakten, hvori der er nævnt 3 måneders opsigelse.

Episoden er en stor misforståelse, men de har brugt den til at "slippe" ud af kontrakten og få et billigere firma ind.

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 23:18

Hej Frank.

Nu hvor den eksakte ordlyd i kontrakten mellem jer ikke kendes, kan det være svært at rådgive. Er der et afsnit omkring misvillighold af aftale? (meget væsentligt) Det vil der normalt være, og med mulighed for øjebliklig opsigelse af samarbejde ved brud på aftale. 

HVis det er den de ligger sig ind under og du har skrevet under på en opsigelse af samarbejde dags dato, så kan den måske blive svært for dig. Kender ikke din firmaøkonomi, men du skal så overveje om det kan betale sig at sætte en advokat i gang. 

Som sagt har du skrevet under på at samarbejdet stopper dags dato. De skriver ikke noget med løbende måned + 90 dage, ved udgangen af XXXX måned, etc. Så selve ordlyden i det du har skrevet under på kan gøre det svært, selvom den kan tolkes i begge retninger. 

Mvh

Mark Nielsen

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 23:25

Advokat er slet ikke nødvendigt. Det kan køres som en småsag (Fordi det er under 50.000), det koster 500,-

Edit: Men jeg kan ikke vurdere om han har en sag, eller om den er tabt på forhånd pga. hans underskrift.

Mark Alexander Nielsen:

Hej Frank.

Nu hvor den eksakte ordlyd i kontrakten mellem jer ikke kendes, kan det være svært at rådgive. Er der et afsnit omkring misvillighold af aftale? (meget væsentligt) Det vil der normalt være, og med mulighed for øjebliklig opsigelse af samarbejde ved brud på aftale. 

HVis det er den de ligger sig ind under og du har skrevet under på en opsigelse af samarbejde dags dato, så kan den måske blive svært for dig. Kender ikke din firmaøkonomi, men du skal så overveje om det kan betale sig at sætte en advokat i gang. 

Som sagt har du skrevet under på at samarbejdet stopper dags dato. De skriver ikke noget med løbende måned + 90 dage, ved udgangen af XXXX måned, etc. Så selve ordlyden i det du har skrevet under på kan gøre det svært, selvom den kan tolkes i begge retninger. 

Mvh

Mark Nielsen

Tilmeldt 29. Apr 12
Skrevet kl. 23:34

Der er ingen punkter i kontrakten som handler om misvillighold. I brevet jeg fik ang. de ikke vil betale fakturen skriver de, at de fastholder deres ret til at opsige samarbejdet uden varsel på baggrund af den episode. De kan kun henvise til brevet om opsigelse af samarbejde og ikke til noget i kontrakten. Der kan jeg jo henvise til et punkt i kontrakten som jeg mener de bryder, ved ikke at ville betale for den manglende varsel

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:41

Hej Frank

Hvis du er overbevist om, at din kontrakt er som du beskriver, så vil jeg anbefale dig at konsultere en erhvervsadvokat til en vurdering.

Det bør kunne klares for ca. 1 time, hvilket vil beløbe sig til kr. 2 - 2.500,00 excl. moms, som kan være givet godt ud ligesom du får en vis form for vished omkring en eventuel sag.

Tonny

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Skrevet kl. 23:43

Tonny Skov Pedersen:

Hej Frank

Hvis du er overbevist om, at din kontrakt er som du beskriver, så vil jeg anbefale dig at konsultere en erhvervsadvokat til en vurdering.

Det bør kunne klares for ca. 1 time, hvilket vil beløbe sig til kr. 2 - 2.500,00 excl. moms, som kan være givet godt ud ligesom du får en vis form for vished omkring en eventuel sag.

Tonny

Nu spørger jeg kun af ren uvidenhed, men hvis en småsag koster 500,- hvorfor så ikke bare køre den direkte derigennem? I stedet for at bruge f.eks. 2.000,- på en advokat og så bagefter 500,- på en småsag.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)