Jeg udgav min første app i iTunes App Store i dec. 2011 og fik min første betaling fra Apple den 2/2-2012. Nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg burde medregne salget i mit 2011 årsregnskab, eller det er ok at medregne beløbet i 2012, da det er her pengende er udbetalt?
Apple opgør salget på månedsbasis. Ca. 3 uger efter en månedens udløb får jeg en opgørrelse, og ca. 5 uger efter månedens udløb udbetales pengende.
Samme spørgsmål gælder iøvrigt ved den kvartalsvise momsindberetning. Altså hvilken periode hører min udbetaling til?
Jeg tænker at udbetalingen principielt hører til i den måned hvor pengende er tjent? Dette er dog lidt en udfordring da jeg ikke kender beregningsgrundlaget før jeg får opgørelsen fra Apple og det præcise beløb kendes først på udbetalingsdagen (p.g.a. valuta kurser). Denne ligger ret tæt på deadline for indberetning.
Er det slet ingen der har et bud på hvad jeg bør sætte faktureringsdatoen til? F.eks. 31/12-2011 eller er det ok at anvende den dato hvor jeg får opgørelsen fra Apple?
Jeg udgav min første app i iTunes App Store i dec. 2011 og fik min første betaling fra Apple den 2/2-2012. Nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg burde medregne salget i mit 2011 årsregnskab, eller det er ok at medregne beløbet i 2012, da det er her pengende er udbetalt?
Apple opgør salget på månedsbasis. Ca. 3 uger efter en månedens udløb får jeg en opgørrelse, og ca. 5 uger efter månedens udløb udbetales pengende.
Indtægten fra december skal medregnes i 2011.
Hvornår du modtager betaling for dit decembersalg er ikke afgørende.