Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af Dec. salg i App Store

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 72
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg udgav min første app i iTunes App Store i dec. 2011 og fik min første betaling fra Apple den 2/2-2012. Nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg burde medregne salget i mit 2011 årsregnskab, eller det er ok at medregne beløbet i 2012, da det er her pengende er udbetalt?

Apple opgør salget på månedsbasis. Ca. 3 uger efter en månedens udløb får jeg en opgørrelse, og ca. 5 uger efter månedens udløb udbetales pengende.

Mvh Klaus.

BitLizard Software

Udvikling af apps til iPhone og Android

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 11:37

Igen der har et bud på dette?

Samme spørgsmål gælder iøvrigt ved den kvartalsvise momsindberetning. Altså hvilken periode hører min udbetaling til?

Jeg tænker at udbetalingen principielt hører til i den måned hvor pengende er tjent? Dette er dog lidt en udfordring da jeg ikke kender beregningsgrundlaget før jeg får opgørelsen fra Apple og det præcise beløb kendes først på udbetalingsdagen (p.g.a. valuta kurser). Denne ligger ret tæt på deadline for indberetning.

Mvh Klaus

BitLizard Software

Tilmeldt 4. Mar 11
Fra  BitLizard Software Skrevet kl. 11:25

Er det slet ingen der har et bud på hvad jeg bør sætte faktureringsdatoen til? F.eks. 31/12-2011 eller er det ok at anvende den dato hvor jeg får opgørelsen fra Apple?

BitLizard Software

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:27

Hej Klaus,

mabuhay:

Jeg udgav min første app i iTunes App Store i dec. 2011 og fik min første betaling fra Apple den 2/2-2012. Nu er jeg blevet i tvivl om hvorvidt jeg burde medregne salget i mit 2011 årsregnskab, eller det er ok at medregne beløbet i 2012, da det er her pengende er udbetalt?

Apple opgør salget på månedsbasis. Ca. 3 uger efter en månedens udløb får jeg en opgørrelse, og ca. 5 uger efter månedens udløb udbetales pengende.

Indtægten fra december skal medregnes i 2011.

Hvornår du modtager betaling for dit decembersalg er ikke afgørende.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 08:30

mabuhay:

Samme spørgsmål gælder iøvrigt ved den kvartalsvise momsindberetning. Altså hvilken periode hører min udbetaling til?

Du kan ikke afregne moms før du ved, hvad du skal afregne moms af.

Momsen skal derfor afregnes i 2012, hvor bilaget fra Apple er udstedt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)