Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter... Hvad er det?????

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Amino''er!

Der er efterhånden gået mode i ordet "Iværksætter". Men hvad betyder dette nyopfundne ord egentlig? Ivæksættere er vel de få folk i samfundet, som får erhvervslivet i cyklus...

I min hverdag lader jeg mig selv benytte af denne titel, uden at betvivle dets værdier. Men jeg mener nu alligevel at ordets betydning bør debateres...

En iværksætter er vel blot en person der opstarter sin egen virksomhed, med evt. tilhørende cvr-nummer...? Eller skal der være en glimragende ide som grundlag?

Er en maler som går selvstændig iværksætter? Han er vel blot bare et symptom på et simpelt genereret behov i vores samfund (vel ment :-)  ).

Hvis vi nu antager at en Iværksætter bør have grundlag i en nytænkende ide/produkt: Denne proces må starte hos ide-mageren - manden med de gyldne ideer, manden der kan tænker "outside the box". Vi kender allesammen disse typer. De tænker irrationelt og til tider usammenhængende fra den virkelige verden.

Kan disse mennesker løfte byrden ved at starte virksomheder op, og generere effektiv cirkulation og overskud, mm.???

Mit svar til dette er: Selvfølgelig kan de ikke det!! Størstedelen vil fejle denne proces, da den er for ensformig og indeholder benhårdt arbejde, som nok de færeste kreative mennesker, havde mulighed for at forudsige.

Den bedste sammensætning af iværksættere må da være: En ideskaber og en sælger.

Jeg ser dette som værende en gylden regel, hver gang man drøfter emnet omkring opstart af virksomhed. Jeg føler der er for lidt fokus på, hvad det egenlig kræver af folk og hvorfor der er så mange der fejler denne process. Kunne der drages mere fokus på hvad det kræver af folk, måske opstart af fokusgrupper her på Amino, som tager udgangspunkt i modeller for bedst mulige succes-rate/risiko....????

Jeg selv har opstartet 3 virksomheder, og anser mig selv for værende en (heldig) blanding af idemand og sælger - dog med hæld til idemand. Jeg har i alle 3 tilfælde været lige ved at fejle, men fået vendt "skuden" i sidste øjeblik.

Næste gang bliver det med fokus på partner - med speciale i salg!!!!

Kære Amino''er - Hvad er en Iværksætter?????

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 08:02
Jeg vil ikke kalde det et moderne udtryk, da det egentlig er blevet brugt i nogen tid. Men jeg vil opfatte en iværksætter som en person, der elsker at starte nyt op. I mit hoved ikke bare en forretningsmand eller direktør, men en som virkelig brænder for det han laver og ikke kan undværre det.

// Jesper Skov

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 08:55
Hej.

For mig er en iværksætter en person der formår at iværksætte projekter, store som små. En person som udfra en idé enten får stablet et lille firma op med egenproduktion af et eller andet, et stort firma med + ansættelser, et frivilligt projekt for unge, hjælper andre med at iværksætte deres idéer eller simpelthen er idémand/kvinde bag andres virksomheder. For mig er det både iværksætteri at etablere selvstændig virksomhed efter en lang læretid som maler (dit eksempel) eller hvis personen altså har fået en idé og knoklet for at få den ført ud i verden.

Dog skelner jeg ved om der rent faktisk er etableret nogen fysisk virksomhed eller om det blot er blevet ved tanken.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)