Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af hus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg og konen har snakket om måske at udleje vore bolig(hus) og flytte tættere på hendes uddannelses sted da det vil lette alt med børn, transport osv. :-)

Men kunne godt tænke mig at vide om der er nogen steder man kan se hvad man evt. maks må forlange pr. kvadratmeter og hvilke udgifter/omkostninger der ved det, så man kan sammenligne med om det kan betale sg i forhold til at skulle sælge fx. Vil jo helst beholde huset, men skal jo ej heller være en underskuds forretning. :-)

Håber nogen har nogle gode råd/links.

MVh Dennis

Tilmeldt 30. Dec 06
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:33

Nu har jeg læst lidt i de øvrige indlæg her, og der ser jeg at man skal sammenligne de øvrige priser som huse udlejes til i området.

Nu er det sådan at der er mange lejligheder til leje i mit område også, men kan jeg i teorien tage og bruges deres pris pr m2 og bruge til at se hvor meget man kan forlange for mit hus?

Eller vil det være mest sikkert at få husleje nævnet til at vurdere hvad en pris på m2 evt. skal være og så sætte huslejen efter det, så er der jo intet at komme efter eller er der???

Håber i vil hjælpe lidt.

Fra 8620 Kjellerup
Tilmeldt 30. Dec 11
Indlæg ialt: 249
Fra  Skægkær Grillen Skrevet kl. 16:06

Nu ved jeg ikke hvor jeres hus ligger, men det kan være farligt selv at finde en pris.

Bl.a. er der mange studerende i KBH der overbyder udlejere, så de er villige til at betale 1-2000kr mere om måneden end udlejeren forlanger, bare for at få boligen/lejligheden.

Når de så har boet der i 3-5 år og deres studie er færdigt, går til til LLO, og får lagt et krav mod udlejer om tilbagebetaling af for meget betalt husleje, iforhold til hvad en bolig/lejlighed i det område MÅ koste, og mange gange er det desværre også under hvad udlejer i første gang havde krævet.

Så en god ide, er at få enten LLO til at lave en beregning på hvad i må tage som maximal leje for jeres bolig, eller få en advokat til det hvis LLO ikke vil (de er jo lejernes organisation, og er langt fra alle deres medarbejdere der vil hjælpe udlejere til ikke at begå fejl.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)