Jeg er efterhånden ved at være desperat for at få en bedre placering for iPhone 4 cover men intet lader til at virke. I den forbindelse er jeg gået med i CO2 neutralt website ordningen hos ingenco2.dk - et PR 5 link og "en god sag" virker umiddelbart til at være pengene værd...
Projektet er rigtigt fint og idéen bag det er flot.
Men i forhold til SEO er effekten desværre ikke voldsomt imponerende (længere). I og med at flere og flere personer har opdaget fidusen, bliver linkværdien spredt over tynde affiliatesider og spamlignende projekter. Der er med andre ord så godt som intet tilbage til dig.
Derfor er der efterhånden meget lidt at hente SEO-mæssigt ved IngenCO2.dk. Det skal dog ikke holde dig fra at deltage i det ellers flotte projekt. q:o)
Projektet er rigtigt fint og idéen bag det er flot.
Men i forhold til SEO er effekten desværre ikke voldsomt imponerende (længere). I og med at flere og flere personer har opdaget fidusen, bliver linkværdien spredt over tynde affiliatesider og spamlignende projekter. Der er med andre ord så godt som intet tilbage til dig.
Derfor er der efterhånden meget lidt at hente SEO-mæssigt ved IngenCO2.dk. Det skal dog ikke holde dig fra at deltage i det ellers flotte projekt. q:o)
Whatever the shirt guy said.
Ej.
Jeg er enig med Timm, effekten af ingenco2.dk er kraftigt aftagende (fordi den er nævnt i adskillige artikler om 'nem linkbuilding').
Har du derimod et site i en lavkonkurrence-niche kan det måske betale sig for dig at få et stærkt pr5-link din vej (hvis din linkprofil i forvejen også er svag.)
Men i en så stærk niche som iphone-branchen er (og tiltager med at blive) så tror jeg det link drukner fuldstændigt - og tilføjer meget lidt værdi til din linkprofil :-)
Mit bud ville være at satse mere på social mentions (hvis du har gjort hvad du kunne ift. din linkprofil) - så nedton linkbuildingen lidt og arbejd med at få flere og flere social mentions på twitter, facebook og google+ (og opret den i dag hvis du ikke allerede har gjort det, til din iphone cover side.) - Det giver trafik, brandvalue og forhåbentligt konverteringer.
:-)
mvh
Thomas Astrup
The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup
Jeg vil heller ikke anbefale dig at gøre det. Henrik Bondtofte bloggede om 5 hurtigere, nemme og stærke links, men som sagt så er værdien aftagende fordi der er så mange der har brugt det.
Måske du kan bruge en af de fire andre råd i stedet?