Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat lån over i firma?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino´er

Har lånt ved et finanseringsselskab privat til indkøb af vare til min enkeltmandsvirksomhed.

Men finanseringsselkabet vil ikke ændre gældsbrevet tilmit firma nu, men jeg må gerne betale afdraget via mit firma for dem.

Jeg har jo sådanset lagt de penge ud for firmaet til vareindkøb, men vil nu gerne have det registeret i mit firma regnskab.

Mener afdraget på lånet hver måned skal betales via min firmakonto.

Hvordan gør man det i praksis, har summa som regnskabs program.

Hvad med renter på lånet, kan jeg trække det fra i firmaet også ?

Håberpå et godt svar, så jeg kan få det bogført ordenligt.

Hilsen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan bare lægge lånet ind i din virksomhed og fratrække renteudgifterne der, men hvis du ikke anvender virksomhedsordningen har det ingen betydning overhovedet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hvad sker der så når finansieringsselskabet indberetter renteudgiften på Henrik personligt,

og han fradrager renterne i firmaet ?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Der sker ingenting. En personlig virksomhed beskattes som bekendt hos personen, og personens selvangivelse omfatter altså såvel personens som virksomhedens indtægter og udgifter, herunder renteudgifter. Skattemyndighederne blander sig som udgangspunkt ikke i fordelingen af gæld i hhv. virksomheden og hos personen. Heller ikke i relation vil virksomhedsordningen, fordi den indeholder en selvkontrollerende effekt med rentekorrektion og indskudskonto.      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen der står jo også at det er en enkeltmandsvirksomhed,

 

jeg sad pr automatik og tænkte på et aps

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, Tak for de gode svar.

Det lyder alt sammen godt, men lad mig lige stille lidt praktiske spørgsmål.

Kan jeg så betale de afdrag for mit private lån i firmaet hver måned ved at betale regningerne via netbank over min firma konto?

Og hvordan taster jeg renterne ind i summa summarum. jeg mener under hvilken post og hvilken konto ?

Hvordan beregner jeg renterne pr afdrag, er helt nyt for mig?

Sad og regnede ud hvor meget jeg har haft udlæg for i mit firma og gennem de sidste 2½ år beløber det sig til ca.170.000,- (jeg har tilbageført cirka 22.000,- til privaten i den periode)

Når vi så taler om B-skatte afdrag til Skat, kan jeg så hiver flere penge ud af firmaet, såfremt de er der, og nedsæte mit overskud pr måned ?

Jeg er sat til et potetielt overskud på ca. 50.000,- hver måned ifølge Skat og er ikke sikker på at jeg kan leve af resten af de penge der evt er tilbage.

Så derfor ville det være en fordel at hive så meget firmarelateret gæld over i firmaet til betaling hvermåned. Derved kan jeg også sørge for en rimmelig udbetaling til vores egen lille private familie, så vi skal gå og sulte.

Håber i forstod mine beymringer og giver mig en god forklaring til en god løsning.

Hilsen

Fra Ishøj
Tilmeldt 19. May 07
Indlæg ialt: 281
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der nogen der kan svarer på mine sidste spørgsmål?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Der er vist nok en del du har misforstået.

 

Jeg kan kun anbefale dig, at få dig en rådgiver, idet det vil føre for vidt at svare på

 

dine spørgsmål her.

 

 

/Peter 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)