Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De er skøre de franskmænd......

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ny lovgivning vinder frem også i Frankrig - og turister er ikke fredet. Fra 1. juli 2012 bliver det lovpligtigt at have en alkoholtest i bilen - og det uanset om man er fastboende eller blot gennemkørende turist. Frem til 1. november vil der dog være en overgangsperiode, men derefter kommer en bødet til at koste 17 euro.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 16:42

Det må være en aprilsnar det skrider jo fuldstændig imod EU og EU borger fri bevægelse.

Eller er det en fransk måde og få økonomi i stadskassen.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:55

Jeg har også hørt det. Mon man kan leje en ved biludlejningsselskaberne? Ellers er en bøde på 17 euro til at overkomme.

Mvh Carsten

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 18:07

De indfører også snart tvungen brug af orange veste for alle motorcyklister.

Det har selvfølgelig noget med sikkerhed at gøre, men hvem vil købe dyrt, smart og sikkert MC-tøj, hvis man skal ligne en, der har  været igennem et radioaktivt bad  Angry

Mvh. John

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Italien taler også om at indføre dem. Så hvis det breder sig ender det med at blive fast tilbehør i bilen sammen med sikerhedsfesten.

Udviklingen er gået hurtigt i specielt Italien. For 10 - 12 år siden var det nærmest acceptabelt at man kørte rundt med en lille brandert i vinområderne. Så 5 - 6 år siden strammede man op efter en række uheld. Store kampagner i TV, hvor man så raziaer hvor spritsyndernes biler røg på fejebladet og chaufføren direkte i fængslet. Så egentlig er jeg ikke overrasket over udviklingen.

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lykkebjerg:

Det må være en aprilsnar det skrider jo fuldstændig imod EU og EU borger fri bevægelse.

Eller er det en fransk måde og få økonomi i stadskassen.

Ja for det kunne vel ikke tænkes at de skyldes at man vil fulde der kører til livs vel?

Det betyder at alle ikke behøver have udstyr med når der skal alkotestes, da bilisterne selv skal have det med. Og det kan anbefales at tage flere med på en tur gennem Frankrig, for det er engangstestere hvorfor 1 stk. ikke er nok hvis man ikke lige har adgang til at købe dem.

Sælges hos FDM

http://netbutik.fdm.dk/ferieogcamping/alkotester-engangs.html

Køb ren argan olie her

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 09:40

Jeg tror jeg har en anden en tanke en det som kravet kræver. Jeg forventede at det var de fast monteret alkohol låse som var et krav.

Men hvis man kan klare sig med en engangsalkotest så er det jo en anden ting.

Det sjove er at de kan købs til 150 og op. Men er det et krav at de virker effektivt fordi jeg kan huske at søndagsavisen testede dem og de billige virkede ikke. Og hvad er så formålet med disse krav.

Og hvordan kan det bevises at man har brugt den. Og så igen et krav hvor man ikke tænker på virkeligheden af de man beslutter.

Jeg synes at det er sjovt hvis det skal også gælde udenlandske bilister som ikke kører i Fransk indreg. biler fordi jeg ringede til politiet fordi en svensker kørte rundt i dk med pikdæk da det var højsommer men beskeden var at de ikke viste de lokale regler for at køre med pikdæk i Sverige. Så derfor kunne de ikke stoppe ham og give evt. bøde.

Men hvis bødes er 17 EUR men hvis man havde tid nok burde man køre den helevejen igennem domstolene for til sidst til EU fordi kan de virkelig kræve det af ikke Fransk indreg. biler.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Cascais, Portugal
Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Fra  Guide Billig Billeje Skrevet kl. 11:04

Lykkebjerg:
Det sjove er at de kan købes til 150 og op.

Man vil kunne købe engangsalkotestere i Frankrig til ca. 2 euro på servicestationer mv. Eneste krav er at de skal have den korrekte promille-skala. Dermed kan man for eksempel ikke benytte alkotestere købt i England, hvor hvor det er legalt at køre med en promille på 0,08 promille.

Læs mere om de nye regler og generelle råd om Kørsel i Frankrig

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:16

Lykkebjerg:
jeg ringede til politiet fordi en svensker kørte rundt i dk med pikdæk da det var højsommer men beskeden var at de ikke viste de lokale regler for at køre med pikdæk i Sverige. Så derfor kunne de ikke stoppe ham og give evt. bøde.

Skik følge - land fly. Mon ikke det bunder i dovenskab hos Politiet? Alle andre europæiske lande har ingen problemer med at stikke bøder ud, hvis man kører med forkerte dæk eller mangler vinterudstyr.

Men okay hvis en alkoholtester kan købes for 2 € på tankstationer - så er det bare at smide den i handskerummet. trods alt.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)