Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO. Ordvalg til Pagetitle og Description tag

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærket, ja der er mange meninger omkring det, da jeg var på webredaktør kursus i joomla fik vi at vide Max 66 Tegn.. Jeg skal bare have trænet mig i at skrive Tittletag og Desription  på den rigtige måde.

Men jeg har i hvert fald sporet mig mere ind på meningen :) tak

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:33

Hjælp-til-Selvhjælp:

Udmærket, ja der er mange meninger omkring det, da jeg var på webredaktør kursus i joomla fik vi at vide Max 66 Tegn.. Jeg skal bare have trænet mig i at skrive Tittletag og Desription  på den rigtige måde.

Men jeg har i hvert fald sporet mig mere ind på meningen :) tak

Velbekomme. Et lille råd: Der er ganske rigtigt en hel del, der ikke er eksakt viden i SEO, og her gælder det om at kigge på virkeligheden. Og netop derfor er det med at tage til sig, hvad der er faktuel og eksakt viden. Og det er for eksempel, at Google viser den komplette sidetitel, hvis den holdes på eller under 70 anslag. Det er lidt flueknepperi - indrømmet. Men som nævnt: Det er med at tage de fakta til sig, der er - der er nok af usikkerhedsmomenter :-)

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 23:56

:) Ja man må lugte lidt til markedet, og søge oplysninger her og der og i sidste ende er man nok lidt sin egen lykkesmed, og selv sørge for at lektierne er bragt i orden ved at tage fat i bøgerne. Men SEO er et spændende område, Er også startet på bøgerne stille og roligt. Har en tynd udgave fra Libris og lige fået Mikkel Demib 2,0  hjem til låns fra biblioteket, for at lige at lugte til den. Og som jeg kan se, har du også en informativ hjemmeside som jeg lige vil smutte en tur forbi senere.

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 08:34

Det hurtige og overordnede svar er unik indhold, variation og tilstedeværelse af siden søgeord i alle tre dele samt selve teksten.

Men der findes selvfølgelig svar på alle tre dele, som mange også har et godt svar på.

Du bør dog nok bruge nogle timer på at læse nogle forskellige SEO blogs for at læse om meta data, pagetitle og keywords, fordi med Google er der ikke altid kun ét endegyldigt svar på ens spørgsmål, hvorfor du bør danne dig din egen holdning til præcis hvordan du kan og bør udfylde disse felter.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:42

Thomas Rosenstand:

Velbekomme. Et lille råd: Der er ganske rigtigt en hel del, der ikke er eksakt viden i SEO, og her gælder det om at kigge på virkeligheden. Og netop derfor er det med at tage til sig, hvad der er faktuel og eksakt viden. Og det er for eksempel, at Google viser den komplette sidetitel, hvis den holdes på eller under 70 anslag. Det er lidt flueknepperi - indrømmet. Men som nævnt: Det er med at tage de fakta til sig, der er - der er nok af usikkerhedsmomenter :-)

Ja, men hvis nu man anvender blogbogstaver - som givetvis fylder mere end små bogstaver - så gælder 70 anslag-reglen ikke længere...I resultatet i midten er der 58 anslag, men Google viser ikke engang alle 58:

Og derfor er det ikke helt korrekt, at google konsekvent viser 70 anslag (når nu vi knepper fluer Wink).

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:50

JesperG:

Ja, men hvis nu man anvender blogbogstaver - som givetvis fylder mere end små bogstaver - så gælder 70 anslag-reglen ikke længere...I resultatet i midten er der 58 anslag, men Google viser ikke engang alle 58:

Og derfor er det ikke helt korrekt, at google konsekvent viser 70 anslag (når nu vi knepper fluer Wink).

Yes

Hoopz - alt om basketball!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00

Nu har jeg ikke arbejdet lige så meget som jer andre med det her .. 

Men jeg tænkte lige på

Hvis i allesammen siger at der er plads til mellem 60 & 70 tegn i titlen - men samtidig er der mindre hvis bogstaverne er store.. Er det så enlig "tegn" google retter sig efter eller er det længden (i pixel eller cm) som google tager?

Tager du f.eks. 60 "æ" og smider ind i din titel og sammenligner med 60 "i" - så er der jo en væsentlig længdeforskel også... 

Eksempel:

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
ææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ 

For mig kunne jeg forestille mig at google tjekker på længden af boksen de er i og begrænser den hvis den kommer ud over.. Er jeg helt forkert på den? :-)

Kald bare det her knepperi - men jeg synes måske det kunne være lidt væsentligt alligevel .. For så er der jo ikke et bestemt tal - men derimod PIXELS man bør rette sig efter :-)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:28

JesperG:
Og derfor er det ikke helt korrekt, at google konsekvent viser 70 anslag (når nu vi knepper fluer

Det er sandt - det gælder kun ved normal brug af bogstaverne. Burde jeg sikkert have skrevet.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)