Har efterhånden så mange hjemmesider, at backup virker uoverskueligt. Derfor har jeg kigget lidt efter programmer som automatisk kan backuppe mysql og ens filer på mange forskellige servere. Nogle som har gode erfaringer med sådan et program? Jeg har søgt og søgt, men det er lidt et gedemarkede. Kan ikke rigtig finde ud af hvilke løsning er den bedste.
Nogle som har gode erfaringer med et program? Og det må meget gerne være ekstremt simpelt og brugervenligt!
Mvh
Jesper
Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.
Jeg vil sige at du kommer rigtig langt med at dumpe mysql vedhjælp af mysqldump og efterfølgende bruge rsync til at lave backup af det dump og resten af filerne hvis du har adgang til ssh på dine webhoteller.
Du kan også kigge på Syncback http://www.2brightsparks.com/syncback/index.html til at lave backup af filerne. Det kører på windows, så det er rimelig hurtigt at få til at hente en filerne fra dine webhotellerne ned til din egen PC.
Det er meget simpelt når du først er kommet igang.
I syncbackup opretter du en ny profil, vælger source som ftp, og ligger dine ftp informationer ind, destination, vælger en mappe på din PC.
og så skal du bare kører den profil og dermed har du en backup af dit webhotel.
I webyog forbinder du dig til den pågældende mysql database, går op under tools, og vælger Backup database as sql dump, så har du en kopi af databasen på din egen PC.
Hvis det går helt i kage, så send en PM så kan jeg altid lave en fjernsupport af din PC så du kan få sat profilerne op,