Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg har brugt noget tid på danløns hjælpe menu uden held. Jeg er igang med at skulle lave løn for første gang til min nye mand. Diverse aftaler er udskrevet og sendt af sted osv. jeg har oprettet medarbejderen i systemet. I fanebladet medarbejder hvor jeg skal igang med at indtaste timer osv. står der nederest under "bemærkninger"
Bemærkninger
Denne medarbejder vil ikke indgå i den aktuelle afregning
Det samme er gældende under fanebladet virksomhed hvor der også står
"Bemærkninger CVR-nummeret kan ikke ændres fordi der allerede er oprettet medarbejdere i virksomheden og disse er knyttet til det nuværende CVR-nummer hos SKAT.
Der findes en OS02 aftale på dette CVR-nummer, registreringsnummer og kontonummer, men aftalen er ikke trådt i kraft endnu på den aktuelle lønafregnings dispositionsdato."
Jeg kan se skattekort osv. er modtaget.
Nogen der kan fortælle mig hvorfor der står det? og hvordan jeg får får medarbejderen til at indgå i den aktuelle løn afregning?
Med venlig hilsen Jan
Event og udlejning virksomhed i Aalborg. Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk
Har du sat flueben for medarbejderen under AKTIV og taget GEM? Ellers vil han ikke indgå i lønberegningen
Den der du skriver med at CVR nummer ikke kan ændres - forstår jeg ikke, prøver du at ændre CVR nummer, så kan du jo ikke gøre det, når du har oprettet medarbejderen under dit nuværende CVR?
Og at OS02 aftalen ikke er trådt i kraft vil også betyde du ikke kan afregne løn via den. Har du udfyldt alle papirer OG fået dem til din bank og derfra videre til NETS? SÅ burde den træde i kraft, og hvis din medarbejder så er markeret som aktiv - så skal det virke
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Mange tak for jeres svar, medarbejderen er sat som aktiv, det er krydset af. Det med CVR nr ved jeg ikke hvorfor står der, det var en fejl jeg kopierede det med. Jeg ønsker ikke at ændre cvr nr eller noget. Min OS02 aftale er gået igennem hos banken og hos NETS.
Jeg tror måske det kan være noget med datoerne at gøre?
Jeg har skrevet min medarbejder er ansat den 1-4-12 og han er månedslønnet bagud
Min os02 aftale er gyldig fra den 2-4-12 har det noget at sige?
Ellers nogen ideer til hvad der kan være galt?
Med venlig hilsen
Jan
Event og udlejning virksomhed i Aalborg. Se hvad min virksomhed kan tilbyde på www.funcenter.dk
"Der findes en OS02 aftale på dette CVR-nummer, registreringsnummer og kontonummer, men aftalen er ikke trådt i kraft endnu på den aktuelle lønafregnings dispositionsdato."