Hej Amino brugere, Min partner og jeg er ved at starte en virksomhed, og i den forbindelse skal vi CVR-registreres. Problemet vi nu har ramt er, at jeg er den eneste der er over 18 år. Vi skal derfor have en værges underskrift på min partner, samt underskrift fra statsforvaltningen. Vi har netop snakket med dem, og de siger at det ikke kan svare sig, da min partner først bliver 18 d. 20 august, og det tager så lang tid at behandle sagen, at vi først vil få godkendelse 14 dage før han fylder 18. Så det vi har gjort indtil videre er: - Søgt om CVR-registrering. - Fået ansøgningen retur, med beskeden om at han skal have værges underskrift samt statsforvaltningen. - Været i telefonen med diverse folk, eksempelvis Virk.dk, erhvervsstyrelsen og statsforvaltningen, samt rådgivere ved væksthuse. Vi har fundet frem til at det eneste mulige vi kan gøre, er at jeg registrere vores virksomhed som et enkeltmandsselskab og når min partner så fylder 18, så omregistrere vi det til et I/S. Men hvis vi gør det, hvordan får vi så ham ind i virksomheden i mellem tiden? Er det lovligt at han arbejder for virksomheden, når han hverken står som ejer eller ansat? Er der andre mulige løsninger vi kan fortage os? På forhånd tak for svarene, Med venlig hilsen Jonas & Søren |
Med de informationer du oplyser her, så vil jeg vurdere at det ikke kan betale sig for Jer at først at registerer jer som en enkeltmandsvirksomhed, for så bagefter at konvertere til et interessentskab.
Vent hellere til i begge bliver 18 og så få det gjort rigtigt første gang. På den måde undgår I også at jeres kunder bliver forvirret mht. til jeres navn, hvis i ligepludselig skifter til I/S.
Så jeg vil vente de tre måneder, og bruge ventetiden til at arbejde på virksomheden.
Med venlig hilsen,
Alexander