Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Crowfunding

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sorø
Tilmeldt 27. Jan 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop lukket webshoppen katjascrutches.com, hvori jeg solgte folier, som brugere af krykstokke kunne påføre deres krykker og derved sende et sjovere signal end handicap. Men jeg havde ikke nok købere og kørte med et konstant underskud:-(

Nu har jeg fået en anden idé, hvor hjælpemidler kan gøres mere funky og sende det individuelle signal, som mange mennesker ønsker.

Problemet er at jeg ikke længere har et finansieringsgrundlag. Jeg overvejer at forsøge crowdfunding. Har noget af jer prøvet dette? I bekræftende fald hvilke erfaringer har i opnået?

 

Fra Danmark
Tilmeldt 22. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  crowdfunded.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Katja,

Crowdfunding konceptet via en it platform er forholdsvis nyt i DK og begrebet er ikke rigtigt brændt igennem endnu men i Sverige er det en succes - check evt. FundedByme og se hvad der crowdfundes her.  

Desværre er der i DK for mange dårlige projekter som prøve at finde midler via crowdfunding og det ødelægger lidt konceptet og det gode billede som man gerne skulle have af konceptet.

Mine erfaringer med andre crowdfunding projekter via disse platforme rundt i verden, er at hvis du f.eks. har et produkt som de, som donerer penge til projektet kan få som en "gevinst", så har du en meget større succes rate for dit projekt.

Det kan f.eks. være et problem for en ny iværksætter at finde kapital til en miminum produktion i østen men hvis produktet er godt og flere støtter kan se ideen i at støtte en produktion mod at få et produkt retur, så er det vejen frem.

Nu skriver du om foiler til krykstokke for at sende et sjove signal som handicappet - jeg synes det er en god idé og kan sagtens se mange forskellige kunde segmenter i fremtiden - f.eks. hjemkomne skiløbere med knogleekspressen fra Østrig og Frankrig som ikke få chokolade eller blomster men foile til deres krykstokke med en sjov vinkel Big Smile.

Handicappet som dagligt bruger krykstokke ville måske gerne støtte op om projektet mod at kunne modtage en smart folie som passer til dem som person istedet for den lidt kedelige aluminimum farve som kendetegner stokkene i dag.

Du skal være velkommen til at uploade dit projekt via vores non-profit site crowdfunded.dk men det er vigtigt at du ikke bare "læner" dig tilbage og regner med at projektet så bliver en succes.

Det store arbejde ligger i at fortælle om projektet og bruge alle kontakter og sociale medier til at fortælle om dit projekt og linke til projekt på platformen. Desværre er der mange som ikke formår at gøre dette og derfor bliver projekterne heller ikke den helt store succes. Det er hårdt arbejde hele tiden at fortælle hvem man møder om sit projekt.

Fordelen er at du nemt kan henvise eller linke til dit projekt til dem som vil vide mere om det.

Jeg ønsker dig held og lykke med projektet  

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)