Hej Aminoer. |
Er der slet ingen regnskabs freak der kan svare på det?
Hej Aminoer. |
Er der slet ingen regnskabs freak der kan svare på det? |
Hej Hvis du påtænker at foretage en såkaldt skattefri virksomhedsomdannelse, så kan du udmærket fratrække momsen i din enkeltmandsvirksomhed inden omdannelsen. Hvis du derimod vælger at overdrage computeren, så kan du følgelig fratrække momsen ved anskaffelsen, men sælger den efterfølgende til selskabet, hvorfor du skal tillægge moms ved salget, hvis din enkeltmandsvirksomhed fortsætter. Hvis du i forbindelse med stiftelsen af selskabet overdrager samtlige aktiver til selskabet, så skal der ikke afregnes moms i forbindelse med overdragelsen. Hvis der er moms ved overdragelsen til selskabet, så vil selskabet få et tilsvarende fradrag for momsen. Det er vist dækkende for de forskellige måder at overdrage en computer til et selskab Tonny |
Det korte svar er nej - hvis din personlige selskab (som jeg opfatter det) står for købet og trækker momsen, så ejer det selskab computereren hvis ikke det CVR skal omdannes til ApS'et. MEN - jeg synes der ligger en del mere i spørgsmålet som sikkert kan besvares bedre af revisorer og eksperter herinde, og jeg synes først og fremmest du skal ha klarhed over: Skal du oprette et ApS på basis af dit nuværende CVR som skattefri virksomhedsomdannelse, eller skal du ha begge - og hvad er bedst for dig? Du skal også ha klart hvordan du får skaffet værdi for de 80 t i et aps - du har computeren - men har du resten - eller skal aktiverne vurderes og en revisor skal stå inde for det? - Du skal nok ha kontakt med rådgivning om disse ting i meget større detalje Hov Tonny fra erhvervskonsult har jo svaret medens jeg gjorde det - og har han tid, kan han givet guide dig vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hej Tonny og John Mange tak for jeres svar. |