Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Abonnement service + moms

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt ny i gamet, og derfor søger jeg lidt svar - og evt. nogle gode råd med på vejen.

Hvis jeg laver et online abonnement service, skal jeg så opkræve moms for det?

Hvordan er reglerne med at registrere sin virksomhed, er det først nødvendigt når jeg tjener mere end 50.000,- eller hvis jeg er moms pligtig?

Tak på forhånd.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 22:43

Hej

Hvis du ikke er momsregistreret (Cvr) må du ikke opkræve moms overhovedet. Samt du heller ikke trække momsen fra hvis du køber noget.

Bliver du momsregistreret skal du tillægge 25% på alt dit salg. Også til abonnementer.

Du skal momsregistreres når din omsætning runder 50.000 kr. (bemærk omsætning og ikke overskud)

Håber det hjælper :)

Tilmeldt 23. Apr 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:53

Tak for svaret.

Det der står mig uklart er, om hvor vidt jeg skal være moms registreret for at drive den her online abonnement service. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:11

Det skal du hvis du omsætter for 50000 eller derover om året, hvis det er under skal du ikke!

Fra Århus C
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 46
Fra  Save Lives Skrevet kl. 09:07

Men selv om du ikke skal være momsregistreret (altså som krav fra SKAT), så er der ikke noget i vejen for, at du vælger at blive det. Det giver lidt mere regnskabsteknik med momsregnskab, men til gengæld har du også muligheden for at trække moms fra de ting du køber til virksomheden.

Men kravet fra SKAT er, at omsætning over 50.000 kr. så skal man momsregistreres.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)