Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi til APS

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og tænkte lidt.

Da der stadig er et godt stykke vej til jeg har de 80.000. tænkte jeg på at når man kan bruge websider osv, som værdi. Kan man så bruge telefon nummeret som firmaet har? Jeg er så heldig at jeg har et der hedder yx y0 y0 y0 Y = det samme til. Vil dette kunne bruges som værdi i virksomheden? Har skrevet til en her inde, men jeg er ikke så tålmodig, så måske der var en der kunne svare hurtigere.

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 17:29

Det var måske lige at stramme den? :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 17:43

Det afhænger jo af værdien af nummeret, eks. 88 88 88 88 eller 22 22 22 22, som er blevet handlet for nylig.

Det nummer, som du anfører tror jeg ikke har tilstrækkelig værdi...

Tonny

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 18:29

Altså det er et meegeet godt nummer... Umiddelbart nogen der minder lidt om koster 40.000 til 50.000

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:35

colaflaskeN:

Altså det er et meegeet godt nummer... Umiddelbart nogen der minder lidt om koster 40.000 til 50.000

Hvis det er noget, som kan dokumenteres, så skulle det kunne anvendesCool

Med dokumentation mener jeg eventuelt købstilbud fra trediemand eller andre tilsvarende handler.

Tonny

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 19:50

Det er da bestemt interessant.

Det er ikke fordi biksen drejer nøglen om, har bare ikke lige de 80000,-

Vi er i dag 3 parter, hvor der er enkeltmands virksomhed, kan vi skrive ham en regning og have dette med i indskydelse også?

Den trediemand gælder han som kautionist? Eller hænger han ikke på noget?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:05

colaflaskeN:

Det er da bestemt interessant.

Det er ikke fordi biksen drejer nøglen om, har bare ikke lige de 80000,-

Vi er i dag 3 parter, hvor der er enkeltmands virksomhed, kan vi skrive ham en regning og have dette med i indskydelse også?

Den trediemand gælder han som kautionist? Eller hænger han ikke på noget?

Normalt kan tilgodehavender hos trediemand også anvendes som værdier til stiftelse af selskaber, idet der skal foretages en individuel vurdering af debitorens soliditet mv., i princippet en kreditvurdering.

Nu er vedkommende allerede en parterne, så dette tilgodehavende vil formentlig ikke kunne anvendes eller bliver i givet fald værdiansat meget forsigtigt.

Dog vil jeg mene, at med 3 parter burde det være muligt at rejse den nødvendige kapital til stiftelsen.

Tonny

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 20:10

Trediemand skal ikke være med i ApS.

Det jeg mente før, var at hvis jeg fik tilbud af en på telefon nummeret, så er han ikke bundet hvis noget skulle gå galt eller?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:18

colaflaskeN:

Trediemand skal ikke være med i ApS.

Det jeg mente før, var at hvis jeg fik tilbud af en på telefon nummeret, så er han ikke bundet hvis noget skulle gå galt eller?

Nej, men det skal følgelig være en uvildig, som rent faktisk både har midlerne og ikke mindst ønsket om at erhverve aktivet.

M.h.t. til den 3 part gør det ikke nogen forskel, hvorvidt han skal være med i selskabet, idet han allerede er en part i det nuværende virksomhed. Hvis der er substans i denne faktura og tilgodehavende, så kan denne 3 part reelt afregne, hvorved I har de likvide midler.

Tonny

Tilmeldt 12. Nov 10
Skrevet kl. 20:47

Skal man værdiansætte hvert år? eller bare den ene gang?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)