Jeg har lige startet et ApS som konsulent. Jeg kommer fra et job med god pensionsordning, livsforsikring, tabt erhvervsevneforsiking, børne forsikring, etc.. Det var gennem Nordea Pension. Jeg ringede til dem for at høre hvad de kunne tilbyde mig, og blev chokeret. Præmierne var op til 10 gange højere, end da jeg var ansat i et stort firma. Jeg forstår godt begrebet risikospredning, men det var da helt vildt. Jeg er jo stadig det samme ”gode liv”, jeg skal jo ikke arbejde på en boreplatform.
Hvor får en anstændig pris på de ting som ene mand i et ApS?
Hass Consult ApS, 31770747
Alt indenfor økonomistyring og Excel-udvikling, 20+ års erfaring
Jeg har noget igennem danica pension og danske forsikring, jeg er dog lidt i tvivl om det kun er for håndværkere. Umiddelbart synes jeg de har været rimelig fornuftige at handle med.
Jeg må jo desværre sige, at jeg ikke har fundet en løsning. Alle jeg har talt med har givet mig horrible priser, baseret på at jeg er 1 mand, og de sikkert har nogle risikospredningsmodeller som så regner helt hen i vejret. Ideen er jo netop ligesom bilforsikring at mange individer betaler og tilsammen bliver man en stor pulje på 100000 måske, om de 100000 så består af 100000 individer eller 1000 firmaer med 100 hver er jo risikomæssigt ligegyldigt.
Jeg er også kommet til, at hvis jeg dør så er friværdien i huset og bilerne nok værd til at konen kan klare hverdagen.
Angående pensionsdelen, så investerer jeg løbende pengene i stedet.
Så...er det sådan jeg ønskede mig det, ikke helt, men der står jeg lige nu. Jeg bruger tiden på at finde kunder i stedet :-)
Hass Consult ApS, 31770747
Alt indenfor økonomistyring og Excel-udvikling, 20+ års erfaring
Her 14 dage efter mit indlæg her på Amino, blev jeg upopfordret kontaktet af Allan fra Pension For Selvstændige www.PFS.dk.
De der her på Amino står med samme udfordring med pension og erhvervsevneforsikring og sundhedsforsikring, kan med fordel kontakte Allan.
Jeg havde i går fornøjelsen af at få 1 1/2 times rådgivning med udgangspunkt i min situation og i en form, facon og sprog der var til at gennemskue. Udfra hvad jeg lige kan vurdere har PFS gode vilkår og omkostninger der klart matcher de andre tilbud jeg har fået.
Jeg har her til aften fået udfyldt dokumenterne og dermed fået sat et par vigtige krydser på to do listen.
Har du også brug for rådgivning om din pension, finder du kontaktoplysninger nedenfor.